۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۸

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:

۴۴۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است

۴۴۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است

کرمانشاه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تا کنون ۴۴۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی و با نرخ مصوب از کشاورزان این استان خریداری شده است.

علی ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، نرخ مصوب خرید گندم معمولی را ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم را ۱۸۰ هزار ریال اعلام و اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان این استان واریز شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه و مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی به زودی مابقی مطالبات گندم کاران در کرمانشاه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان این استان واریز شده است، تصریح کرد: از مجموع پرداختی‌های انجام شده، اخیراً مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب گندم کاران کرمانشاهی پرداخت شد.

ملکشاهی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ مرکز خرید تضمینی در این استان کار خرید گندم از کشاورزان را بر عهده دارند، بیان کرد: با شروع برداشت گندم در مناطق سردسیر فعالیت مراکز خرید تضمینی این مناطق نیز فعال خواهد شد.

وی با اشاره به کشت ۲ نوع گندم در کرمانشاه، خاطر نشان کرد: گندم دروم در مناطق گرمسیری این استان کشت و در صنایع تولید ماکارونی استفاده می‌شود.

ملکشاهی در خصوص کاربرد گندم معمولی نیز افزود: گندم معمولی به منظور مصرف خوراکی از جمله تولید نان، شیرینی و دیگر صنایع خوراکی کاربرد دارد.

کد خبر 6161428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      پانزده روزه که گندم تحویل داده ام هیچ خبری از پول نیست مثل اینکه به سرنوشت پارسال دچار شده ایم
    • شهرام ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      0 0
      تور به خداکاری برای کشاورز بدبخت بکنین امید کشاورز کشت کارشه اونم دولت وقتی پولشو میده که دیگه ارزشی نداره به کشاورز امید بدین برای کشت وکار.تورابه خدا