۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴

یک استاد دانشگاه در یزد:

ایران با تداوم فعالیت ۳ سال اخیر به صادرکننده برق تبدیل می‌شود

ایران با تداوم فعالیت ۳ سال اخیر به صادرکننده برق تبدیل می‌شود

یزد- یک استاد دانشگاه استان یزد گفت: تأمین برق در اوج‌بار ۷۷ هزار مگاواتی یک هنر است و تداوم دست‌فرمان سه سال گذشته ایران را به یک صادرکننده برق تبدیل می‌کند.

سید دانیال آل‌هاشم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط تأمین برق کشور گفت: میزان اوج‌بار به ۷۷ هزار و ۵۱۵ مگاوات رسیده که یک نصاب بی‌سابقه است. شاهد هستیم که با گرمای کمتر از ایران چگونه شبکه برق کشورهای عربی یکی یکی فرو می‌پاشد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰ هزار مگاوات از این مصرف فقط برای وسایل سرمایشی است، امروز دمای خنک خانه در گرمای تابستان یک حق برای مردم ایران تداعی می‌شود، در حالیکه در توسعه یافته ترین کشورها قطعی برق یک امر مرسوم است.

وی افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته، نصب تجهیزات ژنراتور برق برای خانه‌ها استاندارد اجباری است و علت آن طبیعی بودن قطعی برق است.

آل‌هاشم گفت: باید از برق بدانید تا متوجه شوید پایداری شبکه و فرکانس آن هم در این گرما و اوج بار ثبت شده چقدر دشوار است و مطابق پایش‌های دانشگاهی در این مدت شبکه برق پایدار بوده و نارسایی‌ها هم به دلیل حادثه بوده که طبیعی است.

وی گفت: برخی کارشناسان تفاوت مگاوات و مگاوات ساعت را نمی‌دانند، کاهش نا ترازی برق از ۲۴ درصد نیاز به ۱۲ درصد نیاز آن‌هم طی سه سال یک شاهکار فنی و مهندسی است و عمق نا ترازی برق نصف شده و تداوم این دست فرمان ایران را به یک صادرکننده برق در پایان برنامه هفتم تبدیل می‌کند.

وی افزود: ۲۳ هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت است که بین ۹۰ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر 6165272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha