۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵

یک هفته با فضای مجازی موسیقی-۲۸؛

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

برگزاری کارگاه آواز وحید تاج، تولید تازه‌ترین آلبوم روزبه بمانی و دل نوشته متفاوت یک تهیه کننده موسیقی از جمله مطالبی است که طی روزهای گذشته در برخی صفحات مجازی هنرمندان موسیقی منتشر شد.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب‌ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

بشیر بی‌آزار؛ می توان به نزدیک شدن پایانی خوش امیدوار بود

بشیر بی‌آزار تهیه کننده موسیقی و معاون سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما که چندی پیش به دلیل فعالیت های حمایت گرانه خود از فلسطین توسط پلیس فرانسه بازداشت و بعد از مدتی هم آزاد شد، با انتشار متنی در فضای مجازی خود از واکنش های بین المللی بر علیه رژیم صهیونیستی سخن گفت.

وی نوشت: «سازمان ملل متحد پیش از این هم عملا ابزاری بود در دست آمریکا برای اعمال زور و ظلم به سایر ملل! با شروع حملات اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه، حتی دیگر حفظ ظاهر هم نکرد و عملا در مقابل چشمان دنیا، بی اعتباری اش به نمایش گذاشته شد!

همین سازمان بی اعتبار و بازیچه دست آمریکا، سال هاست که تحریم هایی را علیه مردم ایران وضع کرده است که منجر به کشته شدن انسان ها، کوچک شدن سفره های مردم و زمینه ساز گسترش فقر و فساد در کشور ما شده است. به امید روزی که بساط این دم و دستگاه عمله ظلم، از ریشه خشکانده و جمع شود.

اینکه هر سخنرانی که علیه اسرائیل صحبت می کرد، مورد تشویق حاضران در نشست قرار می گرفت (علیرغم اینکه تشویق کردن در این نشست ممنوع بود) یعنی می توان به نزدیک شدن پایانی خوش امیدوار بود به زودی ان شاء الله.»

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

وحید تاج؛ برگزاری کارگاه آنلاین آواز ایرانی

وحید تاج از جمله خوانندگان فعال حوزه موسیقی ایرانی که طی سال های اخیر فعالیت های مستمری در عرصه برگزاری کنسرت، تولید آلبوم و برپایی کارگاه های آموزشی دارد در تازه ترین پست فضای مجازی خود از برگزاری یک دوره کارگاه آنلاین آواز ایرانی خبر داده است.

وی در توضیح برگزاری این کارگاه آنلاین که روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه پیش روی هنرآموزان قرار می گیرد، آورده است:

«این کارگاه آنلاین با هدف افزایش دانش و مهارت شما در آواز طراحی شده است. در این کارگاه با تکنیک های پیشرفته جمله پردازی و هنر پیوند شعر و موسیقی آشنا می شوید. همچنین شما می توانید درک عمیق تری از موسیقی و شعر پیدا کنید و توانایی خلق آثار هنری منحصر به فرد را تقویت کنید.»

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

روزبه بمانی؛ امیدوارم حال آلبوم جدیدم خوب باشد

از دیگر خوانندگان و ترانه سرایانی که در سال های اخیر رفته رفته خود را به عنوان یک خواننده حرفه ای و دارای مخاطب معرفی کرده، روزبه بمانی است. خواننده ای که گرچه در کنسرت ها و آثارش خبری از آهنگ هایی در راستای مسیر این روزهای مارکتینک موسیقی نیست اما به واسطه تسلطی که وی در حوزه سرودن ترانه دارد و همچنین انتخاب نوع متفاوتی از خوانش، توانسته در زمره هنرمندانی قرار گیرد که از آثارش نمی توان به سادگی گذشت.

وی در تازه ترین پست صفحه مجازی خود نوشته است:

«تا چهارم دبیرستان آن قدر برای تنبیه، موهای ما را از ته زدند که هنوز وقتی حالم از خودم بد است موهایم را با ماشین می زنم. همین چند وقت پیش. ولی دیگر حالم عوض نمی شود.

باید بنویسم باید آن قدر بنویسم که تنبیه شوم. تشویق شوم آن قدر که پاییز بیاید بعد هرچه که نوشتم در این روزها را می خوانم در آلبومی که الان نمی دانم اسمش چیست ولی امیدوارم حالش خوب باشد.»

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

بابک جهانبخش؛ هیچ غم و شادی پایدار نیست

بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ که از او می توان به عنوان یکی از فعال ترین خواننده ها در فضای مجازی نام برد، چندی پیش بود که با انتشار عکسی از خانواده خود دلنوشته ای در تجلیل از زندگی منتشر کرد.

در دل نوشته بابک جهانبخش آمده است:

«زندگی تو، زندگی توست؛ مگذار در محبس تاریک تسلیم بماند. تردید نکن که نوری هست. شاید چندان نباشد که گفته اند اما آن قدر هست که از پس تاریکی ات برآید.

هیچ غمی پایدار نیست. همان طور که شادی هایمان پایدار نیستند.»

از خبر تولید آلبوم جدید خواننده پاپ تا برگزاری یک کارگاه مهم!

علیرضا طلیسچی؛ برگزاری اولین تور کنسرت های کانادا

علیرضا طلیسچی که طی هفته های گذشته در گیر و دار حواشی مربوط به تیتراژ فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی بود در آخرین پست فضای مجازی خود از برگزاری تور کنسرت های کشور کانادا برای اولین بار در طول فعالیت های خود خبر داد.

وی درباره این کنسرت‌ها نوشت: «مفتخرم به اعلام اولین ورود و اولین تور کنسرت های علیرضا طلیسچی در چهار شهر بزرگ کشور کانادا که با آماده شدن ویزاهای من و بچه های گروه قرار است به دیدار روی ماه شما ایرانیان و فارس زبانان خوب شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری بیاییم تا یک کنسرت بسیار متفاوت را کنار نگاه قشنگتان تجربه کنیم.

تمامی تاریخ ها و اطلاعات موجود از تهیه بلیت و محل های برگزاری این کنسرت ها روی این ویدئو گرافیکی موجود است تا شما را مطلع کند.»

کد خبر 6188273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha