۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

یک هفته با فضای مجازی موسیقی-۳۳؛

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

تذکر خواننده گروه «ماکان» به مخاطبان برای نحوه حضورشان در کنسرت، خبر جدید خواننده پاپ برای اجرای جدید و چند اتفاق دیگر بخشی از اتفاقات مجازی حوزه موسیقی در روزهای گذشته هستند.

خبرگزاری مهر - گروه هنر- علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمتوان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب‌ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

سالار عقیلی؛ انتشار یک قطعه ملی - میهنی جدید به افتخار پارالمپیکی‌ها

سالار عقیلی خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی که طی سال‌های اخیر علاوه بر تولید آلبوم‌ها و برگزاری کنسرت‌های متعدد، حضور مؤثری در تولید آثار ملی - میهنی در قالب‌های مختلف داشته به تازگی قطعه جدیدی در همین حال و هوا با نام «جان من ایران» را منتشر کرده است.

وی در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود نوشته است:

«سلام به شما مردم عاشق ایران عزیز

جدیدترین اثرم با عنوان «جان من ایران» با ترانه و مدیریت هنری یاحا کاشانی، ملودی پویان اعتصامی، تنظیم امید رهبران، نوازندگی کوئنا آرمین قیطاسی، میکس و مسترینگ پویان اعتصامی، تدوین مسعود مفرد را تقدیم نگاه پر از عشق و مهر شما همراهان همیشگی می‌کنم.

این قطعه را مثل همیشه با تمام قلبم خواندم و تقدیم می‌کنم به شما و قهرمانانی که برای ایران عزیزمان با تمام وجود افتخار آفرینی می‌کنند. بماند به یادگار.»

برای شنیدن قطعه «جان من ایران» به خوانندگی سالار عقیلی اینجا را کلیک کنید.

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

حامد همایون؛ در حال تمرین با ارکستر هستیم

حامد همایون خواننده موسیقی پاپ که طی ماه‌های گذشته به نسبت روزهای اوج برگزاری کنسرت و تولید تک آهنگ تقریباً فعالیت چندانی نداشته و در سکوت کامل خبری به سر می برده است، گویا تصمیم دارد فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز کند.

این خواننده شیرازی موسیقی پاپ که چندی پیش تازه‌ترین تک آهنگ خود به نام «قول مردونه» را منتشر کرده بود، در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود از برگزاری قریب الوقوع فصل جدید کنسرت‌های خود خبر داده است؛ کنسرت‌هایی که قرار است این بار با حال و هوایی بسیار متفاوت‌تر از آن چه در اجراهای زنده خود ارائه شده، پیش روی مخاطبان اجرا شود.

همایون در جدیدترین استوری خود نوشته است:

«درحال تمرین با ارکستر هستیم و در حال برنامه ریزی برای دیدن روی ماهتان. تاریخ اولین اجرا را به زودی خدمتتان اعلام می‌کنیم.»

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

امیر مقاره؛ کنسرت‌های جدید «ماکان» داستان دارد!

امیر مقاره یکی از خوانندگان گروه «ماکان» که طی روزهای اخیر انتشار ویدئوی بخش‌هایی از بازی او در تئاتر «تیتانیوم» به شدت با واکنش‌های جالب مخاطبان روبه‌رو شده بود، بعد از فراغت از بازی در این اثر نمایشی که با حرف و حدیث‌های فراوانی هم روبه‌رو بود، قصد دارد همراه با دیگر یارانش در عرصه موسیقی فصل جدید کنسرت‌های گروه ماکان را در تهران و شهرهای مختلف کشور آغاز کند.

این خواننده به همین بهانه در چند سلسله استوری خطاب به طرفداران گروه «ماکان» نکاتی را با عنوان «توضیحی راجع به کنسرت ۲۶ شهریور تهران» ارائه داده که خواندنش خالی از لطف نیست.

امیر مقاره نوشته است: شرکت آوازی نو، آقای اردستانی، خانم شجاعی، کارگردان این کنسرت اشکان درویشی و امیر و رهام؛ همگی در تلاش هستیم برای اولین بار و در یک کنسرت پاپ داخل کشور بتوانیم یک نوع اجرای متفاوت را روی صحنه ببریم. به این صورت که کنسرت داستانی و موضوع محور باشد؛ یک جورهایی مثل فیلم سینمایی اما در قالب یک کنسرت (حتی با دکور و چند سورپرایز جدید) که فکر می‌کنم از لحاظ پرفورمنس خیلی جدید و نو باشد و اگر خدا بخواهد از این به بعد همین نوع کنسرت را در شهرهای دیگر هم داشته باشیم. پس این کنسرت را از دست ندهید.

شاید هم باید در جریان یک سری مسائل باشید که خواهم گفت.

در کنسرت ۲۶ شهریور تهران به اسم «تلنگر»؛ به دلیل اینکه برای اولین بار است که چنین کنسرتی برگزار می‌شود، چند نکته وجود دارد که از شما خواهشمندیم به آن توجه کنید.

اینکه لطفاً در طول اجرا هیجانات خود را کنترل کنید. اگر فیلم برداری کردید، لطفاً در صفحات مجازی به اشتراک نگذارید، چون این اجرا تمدید خواهد شد و با این کمک شما، برای بقیه عزیزان تازگی اش را از دست نخواهد داد. ضمن اینکه فیلم برداری کاملاً حرفه‌ای از طریق تیم خودمان انجام می‌شود و لحظاتی که موزیک‌ها اجرا می‌شود، می‌توانید هم خوانی داشته باشید که این مسئله خیلی به نوع اجرا کمک خواهد کرد.

خیلی دوستتان داریم و به امید دیدار تک تک شما عزیزان و ساختن شبی پرهیجان و تازه کنار هم.»

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

برادران سعیدی؛ اعتراض‌ها به «صداتو» همچنان ادامه دارد

علی سعیدی و محمد سعیدی خوانندگان دوقلوی موسیقی ایرانی که طی هفته‌های گذشته در پی پخش قطعه «نگاری منی» در برنامه «صداتو» که گویا بدون اجازه آنها مورد استفاده قرار گرفته، انتقاداتی را در رسانه‌ها مطرح کرده و حتی شکایت حقوقی خود را به «ساترا» اعلام کرده اند همچنان با انتشار ویدئو و سلسله استوری هایی تلاش می‌کنند تا این جریان به فراموشی سپرده نشود.

آنها در استوری جدیدشان که حالتی کنایه آمیز هم دارد، نوشته اند: در این مدت بعضی از دوستان پیگیری ما درباره تخلف برنامه صداتو را تعبیر به یک موضوع شخصی کرده و این حساسیت را بی‌جا دانستند.

نمی‌دانیم چرا ناخودآگاه یاد داستانی از «کلیله و دمنه» افتادیم.

موشی در خانه صاحب مزرعه، تله موش دید، به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد؛ همه گفتند: تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد. ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید، از مرغ برایش سوپ درست کردند و گوسفند را برای عیادت کنندگان سربریدند و گاو را هم برای مراسم ترحیم کشتند.

و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می‌کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت، فکر می‌کرد.

لطفا به نکات مهم آقای خواننده توجه کنید!/ادامه یک اعتراض موسیقایی

حسین حقیقی؛ طلایی را که خانم ام‌البنین (س) به گردنت می‌اندازد عشق است

حسین حقیقی از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان در اعتراض به پس گرفتن مدال طلای صادق بیت سیاح در رقابت‌های پارا دومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس به دلیل نشان‌دادن پرچم مزین به نام حضرت ام‌البنین (س) پس از قهرمانی، مطلبی را منتشر کرد.

حسین حقیقی نوشت:

«به خاطر استفاده از پرچمی غیر از پرچم رسمی هنگام خوشحالی، مدال طلا را از قهرمان ما گرفتند. زندگی‌ات بیمه داداش. طلایی را که خانم ام‌البنین (س) به گردنت می‌اندازد عشق است. خوش به حالت.»

در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صادق بیت سیاح ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و به مدال طلا رسید اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه با تصمیم مسئولان برگزاری بیت سیاح دیسکالیفه شد و مدال طلایش هم پس گرفته شد.

به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و امیدوار بودند این اعتراض پاسخ مثبت به همراه داشته باشد اما اعتراض ایران رد شد و مدال طلای بیت سیاح و رکوردی که او از خود به جای گذاشته بود از بین رفت.

کد خبر 6221651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha