۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۱۴:۳۴

دبیر بخش شعر "سوخته‌گان وصل":

"سوخته‌گان وصل" سبب نوآوری شعر دفاع مقدس شد

"سوخته‌گان وصل" سبب نوآوری شعر دفاع مقدس شد

مرتضی امیری اسفندقه معتقد است ادبیات دفاع مقدس در امتداد منطقی ادبیات انقلاب شکل گرفته است و همایش سوختگان وصل با نوآوریهایی که در مضمون بوجود آورد شعر دفاع مقدس را از وارد فضایی تازه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هفتمین همایش "سوختگان وصل" با حضور سعیدحدادیان دبیر علمی همایش،‌ حمید باباوند دبیر بخش داستان و مرتضی امیری اسفندقه دبیر بخش شعر برگزار شد.

حمید باباوند در این نشست خبری در ابتدا از سالهای آغازین این همایش گفت.

به گفته وی این همایش در دوره‌های اول برگزاریش با محور جانبازان شیمیایی و تنها در بخش شعر آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های بعد بخش داستان نیز به این همایش اضافه شد‌ گفت: فراخون هشتمین دوره همایش سوختگان وصل از 2 هفته پیش در مطبوعات منتشر شده است و شرکت کنندگان تا 23 آذر ماه مهلت ارسال آثار دارند.

باباوند با بیان این مطلب که از سال گذشته این همایش با محور مناطق جنگی برگزارمی‌شود افزود: برای این جشنواره ملاک سنی نگذاشته‌ایم، اما ملاک اصلی ما دانشجو بودن شرکت کنندگان است. البته مقطع زمانی خاصی برای ما مهم نیست و کسانی که فارغ التحصیل شده‌اند نیز می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

به گفته دبیر بخش داستان هفتمین دوره همایش سوختگان وصل استقبال از این همایش در دوره های قبل بسیار خوب بوده است و میانگین شعردر دوره های قبل 1200 قطعه و داستان 250 قطعه است.

سعید حدادیان همایش "سوختگان وصل" را یکی از راههای آشنایی جوانان با دفاع مقدس خواند و گفت: پیش از برگزاری همایش، متوجه شدیم که نسل جوان در زمینه دفاع مقدس خوب تغذیه نشده‌اند. از این رو با برگزاری کارگاههای متعدد و دعوت از جانبازان شیمیایی، همسران شهدا و سفرهای جنگی شاعران و نویسندگان جوان را با دفاع مقدس درگیر کردیم که این حرکت دستاورد خوبی نیز به همراه داشت.

وی افزود: در دوره‌های پیشین همایش، شاهد آثار درخشانی از بسیاری از شاعران از جمله محمد سعید میرزایی، ابوالفضل نظری، اسماعیل امینی، علی‌محمد مودب بودیم و امیدواریم  با استقبالی که شاعران از این همایش می‌کنند این روند همچنان ادامه پیدا کند.

به گفته دبیر علمی همایش نکته حایزاهمیت در این همایش حضور شاعران و نویسندگان است. از این‌رو، این همایش رتبه بندی نخواهند داشت و از 30 شاعر و 8 داستان نویس همانند دوره‌های قبل تقدیر خواهد شد.

حدادیان درباره روند داوری آثار گفت: آثار در 2 مرحله داوری خواهد شد و در هر بخش 8 داور آثار را بررسی می‌کنند.

به گفته دبیر علمی همایش برای شرکت در مراسم اختتامیه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و جمعی ازچهره‌های مطرح ادبی دعوت خواهد شد.

در ادامه مرتضی امیری اسفندقه دبیر بخش شعر همایش سوختگان وصل گفت: در این همایش تا کنون  شعرهای بسیار ارزشمندی ارائه شده است که می‌تواند دستمایه  کار تحقیقات پژوهشگران قرار بگیرد.

هفتمین همایش سوختگان وصل ویژه هویزه سوم دی ماه با حضور شخصیتهای سیاسی و فرهنگی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 786078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha