۶ مرداد ۱۳۸۸، ۱۹:۳۲

در گفتگوبامهر اعلام شد؛

جزئیات جلسه شورای پول و اعتبار/ جلسه فوق العاده در هفته آینده

جزئیات جلسه شورای پول و اعتبار/ جلسه فوق العاده در هفته آینده

عضو شورای پول و اعتبار با تشریح جزئیات جلسه سه شنبه این شورا در بانک مرکزی، اعلام کرد براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، فعالیت بانکهای جدید التاسیسی که هنوز اساسنامه آنها در این شورا تصویب نشده، ممنوع است.

حسین رحمانی نیا در گفتگو با مهر گفت: در جلسه عصر سه شنبه شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی، گزارشی از تحولات پولی و اقتصادی کشور و همچنین اطلاعاتی ازوضعیت اقتصادی سایر کشورها ارائه کرد.

عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: این گزارش وضعیتی از آمارها و جداولی از حالت پولی کشور ما و سایر کشورها را برای اعضای شورا به نمایش گذاشت.

جلسه فوق العاده در هفته آینده

وی با بیان اینکه در جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار کلیات و مباحث مربوط به اقتصاد کشور مطرح شد، افزود: در این جلسه مقرر شد که جلسه فوق العاده دیگری در هفته آتی برگزار و ادامه مباحث این جلسه مطرح شود که از جمله مباحثی که در جلسه آتی مطرح خواهد شد، آئین نامه صندوقهای قرض الحسنه خواهد بود.

تنها مصوبه امروز شورای پول و اعتبار

رحمانی نیا با اشاره به اینکه جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار تنها یک مصوبه داشت، گفت: بر اساس این مصوبه، قرار است برای بانکهای جدیدالتاسیس ضوابطی تعیین شود، مبنی بر اینکه بانکهای که درخواست مجوز از بانک مرکزی را دارند ولی هنوز اساسنامه آنها در شورای پول و اعتبار به تصویب نرسیده است، حق هیچگونه فعالیت بانکی ندارند و فعالیت آنها ممنوع است و با متخلفین نیز از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

وی افزود: گرچه مصوبات جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار چندان زیاد نبود و بیشتر گزارش بانک مرکزی ارائه شد، اما قرار است که در جلسه آتی مسائل جدی تری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.   

عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: قرار است بانک مرکزی با بررسی و جمع بندی بیشتر آمارهایی که در جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار ارائه کرده است، بخشی از آمارها را اعلام کند.

وضعیت درآمدها و هزینه های نظام بانکی

به گفته وی همچنین مقرر شد که در جلسه آتی در مورد وضعیت درآمدها و هزینه های نظام بانکی بررسی های بیشتری صورت گیرد و بانک مرکزی گزارش دقیق تری جهت تصمیم گیری به اعضای شورا ارائه دهد.

رحمانی نیا گفت: جلسه سه شنبه شورا با حضور اکثریت اعضا به ریاست محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی ایران در محل بانک مرکزی از ساعت 14 تا حدود ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار شد.

کد خبر 920119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha