۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲

اخبار کتابخانه های همدان/

برترین کتابخوان همدانی معرفی شد

برترین کتابخوان همدانی معرفی شد

همدان - خبرگزاری مهر: معرفی کتابخوان برتر در همدان، بازدید کودکان از کتابخانه مرکزی همدان، توزیع کتاب "خلق محمدی" در بین نمازگزاران شهرستان بهار و .. برخی عناوین اخبار این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتابخوان برتر کتابخانه‌های شهرستان همدان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، زهرا رحیمی متولد سال 1381 است که از سال 1386 تا کنون عضو فعال کتابخانه اعتمادیه همدان است.

سیر مطالعاتی وی داستان و کتب علمی است و تمامی کتبی که مطالعه می‌کند در دفتر به صورت خلاصه‌نویسی ثبت می‌نماید.

زهرا رحیمی همچنین عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است و تاکنون بیش از دو هزار جلد کتاب مطالعه کرده است.

کتابخوان برتر کتابخانه‌های شهرستان همدان در جشنواره خوارزمی سال گذشته نیز مقام استانی کسب کرده است.

کودکان همدانی از بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان بازدید کردند

کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان گفت: بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی پذیرای جمعی از کودکان در این مجموعه بود.

فرشته دولتی افزود: طی سه روز، مدرسه شهید بهشتی همدان در سه گروه 30 نفری از این بخش بازدید کردند.

کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان با بیان اینکه 57 نفر نیر از دو دبستان بزرگمهر و کوثر برای بازدید به این مجموعه آمدند، گفت: در بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان بمنظورآشنایی دانش آموزان با کتابخانه و منابع مرجع برنامه ریزی شده است.

وی گفت: آشناشدن کودکان با نحوه عضویت و شرکت در مسابقه نقاشی که در قالب چهار موضوع در حوزه کتاب و کتاب خوانی تهیه شده از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

دولتی اضافه کرد: قصه خوانی، بازدید از بخش مرجع کتابخانه مرکزی، بازدید و خرید از نمایشگاه و فروشگاه کتاب که در کتابخانه مرکزی دایر است نیز از دیگر اقدامات این بخش است.

توزیع کتاب "خلق محمدی" در بین نمازگزاران شهرستان بهار

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار از توزیع کتب موضوعی و کتاب خلق محمدی در بین نمازگزاران شهرستان بهار خبر داد.

مهدی خوش خان اظهار داشت: در اقدامی نمادین اداره کتابخانه‌های شهرستان بهار نسبت به توزیع کتابشناسی‌های موضوعی و کتاب خلق محمدی (ص) در بین نمازگزاران نماز جمعه اقدام کرد.

وی افزود: دراین اقدام نمادین ضمن تاکید بر گرامیداشت هفته کتاب به بحث ترویج مکارم اخلاق نبوی و سیره حضرت رسول (ص) نیز پرداخته شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار اضافه کرد: در این طرح نقش کتاب و کتابخوانی در گسترش معارف اسلامی به طور عینی مشخص شد.

یک باب کتابخانه مشارکتی در ملایر فعال است

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ملایر گفت: شهرستان ملایر دارای 16 باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکتی در روستای حسین آباد شاملو فعال است.

سیدمهدی آخشیک اظهار داشت: از این تعداد، پنج باب کتابخانه نهادی در شهر ملایر، سه باب در شهرهای سامن، جوکار و ازندریان و هشت باب هم در روستاهای این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 130 هزار نسخه کتاب با 115 هزار عنوان در کتابخانه های ملایر موجود است و ماهانه بیش از 50 عنوان انواع نشریه و مقالات وارد کتابخانه های این شهرستان شده و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ملایر از افزایش کتابخانه های مشارکتی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: بزودی کتابخانه مشارکتی در شهر سامن، زنگنه و کتابخانه فرهنگیان ملایر ایجاد خواهد شد.

توزیع 50 هزار جلد کتاب در مدارس همدان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان گفت: 50 هزار جلد کتاب در یک هزار مدرسه استان همدان توزیع می شود.

حسن مظاهری افزود: با نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور اجرای طرح برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه کشور، کتاب توزیع شده است.

مظاهری افزود: توزیع کتاب های مربوط به طرح 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه از 14 آبان ماه آغاز شده و شهرستان ها و مناطق تابع استان طبق زمان بندی اعلام شده به انبار کتاب استان مراجعه و کتاب های درخواستی خود را تحویل می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: کتاب های امسال نسبت به سال های گذشته از لحاظ محتوا از کیفیت بهتری برخوردار است و انتخاب این کتابها با دقت بیشتری همراه بوده است.

کد خبر 1739704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha