۲۶ دی ۱۳۹۱، ۹:۱۶

آیت الله باریک بین:

حضور روحانی در مدارس موجب کاهش ناهنجاری می شود

حضور روحانی در مدارس موجب کاهش ناهنجاری می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: حضور روحانیون در مدارس از بروز برخی ناهنجاری ها در فضاهای آموزشی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای تحقق فراگیر منشور همکاری و حوزه های علمیه استان و سازمان آموزش و پرورش در جهت تعمیق و تربیت اسلامی و نهادینه شدن این همکاری این همکاری ها در سطح استان و شهرستانها دوشنبه شب اعضاء ستاد آموزش و پرورش با آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله باریک بین در این دیدار مهمترین مسئولیت حوزه ها را ترویج آموزه های اسلامی در جامعه و بویژه در بین نسل جوان دانست و گفت: هرچه این اصول و اعتقادات در دوران نوجوانی و جوانی به آنان منتقل شود تاثیرگذارتر خواهد بود.

آیت الله باریک بین با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص، موفقیت بهتر را در ارتباط هرچه بیشتر حوزه و آموزش و پرورش در کنار برنامه ریزی منظم عنوان کرد.

وی افزود: تشکیل ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه می تواند گام های موثری در تعلیم و تربیت اسلامی در بستر آموزش و پرورش و بهره گیری از ظرفیت علمی و فکری روحانیون حوزوی باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه و همکاری با نهادهای تربیتی وفرهنگی بسیار حائز اهمیت بوده و این حوزه ها می بایست به کمک دستگاه تعلیم و تربیت آمده و نیازهای آنها را پاسخ دهند.

آیت الله باریک بین نقش این دو نهاد را در نظام اسلام مهم ارزیابی کرد و بهره گیری از معارف دینی را در مدارس ضروری خواند.

جعفر حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار گزارشی از برنامه های این اداره کل در زمینه آموزش اصول و احکام دینی بیان کرد.

کد خبر 1791162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha