۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۲۰

جام جهانی کشتی فرنگی- تهران/

ایران در نخستین گام برابر ترکیه به پیروزی رسید/ سنگین وزن‌ها باختند

ایران در نخستین گام برابر ترکیه به پیروزی رسید/ سنگین وزن‌ها باختند

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی 2013 تهران با پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برابر تیم مطرح ترکیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی 2013 تهران، صبح امروز سه‌شنبه با رقابت تیم‌های کشتی فرنگی ایران و ترکیه آغاز شد که شاگردان رسول جزینی با برتری 4 بر 3 در این رقابت، نخستین دیدار خود را با پیروزی به پایان رساندند. در این کشتی که در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، تیم کشتی فرنگی ایران با پیروزی در 4 مسابقه نخست برتری خود در این دیدار را قطعی کرد.

55 کیلوگرم:
سامان عبدولی (برنده) - فاتح چونچو (صفر - 3، 4 - صفر و یک - یک)
نخستین مبارزه دو تیم کشتی فرنگی ایران و ترکیه بین سامان عبدولی و فاتح چونچو برگزار شد. در یک دقیقه و 30 ثانیه تایم نخست این کشتی امتیازی رد و بدل نشد اما در کلینچ این حریف ترک بود که با یک بارانداز 3 امتیاز از آن خود کرد. در تایم دوم عبدولی با یک فیتوی زیبا 3 امتیاز از حریف گرفت و در ادامه هم یک‌بار پای حریف را از تشک بیرون کرد تا برنده این تایم لقب بگیرد. در تایم سوم روی یک اشتباه پای عبدولی از تشک بیرون رفت تا کشتی‌گیر ترک پیش بی‌افتد اما در ادامه کشتی عبدولی توانست دوبار پای حریف را از تشک بیرون کند که داوران تنها یک‌ امتیاز به وی دادند، امتیازی که باعث برتری وی در تایم سوم و کسب نخستین پیروزی تیم ایران شد.

60 کیلوگرم:
عبدالمحمد پاپی (برنده) - آرک بولوت (یک بر صفر و یک بر صفر)
در تایم اول عبدالمحمد پاپی با یک فنر کمر بولوت را از تشک بیرون کرد و با کسب یک امتیاز این تایم را به نام خود کرد. در دو دقیقه دوم هم این کشتی‌گیر جوان در کلینج حریف خود را یک سالتوی نصفه نیمه زد و یک امتیاز بدست آورد تا با تکیه بر این امتیاز و پیروزی در دو تایم متوالی، دومین برد را به کاروان ایران تقدیم کند.

66 کیلوگرم:
علی محمدی (برنده) - آتاتان یوکسل (یک بر صفر و 3 بر صفر)
تایم اول این مبارزه اتفاق خاصی نداشت تا علی محمدی در کلینچ بنشیند اما مقاومت 30 ثانیه‌ای این کشتی‌گیر ایران باعث شد این تایم را با برتری یک بر صفر به سود خود پایان بخشد. در تایم دوم هم وی با اجرای فن کنده 3 امتیاز بدست آورد تا با برتری در دو تایم، این کشتی را به سود خود پایان دهد. این سومین پیروزی ایران در رقابت با حریف ترک بود.

74 کیلوگرم:
فرشاد علیزاده (برنده) - شرف تفنگ (یک بر صفر - 3 بر صفر)
مبارزه چهارم ایران با ترکیه بسیار حساس بود. فرشاد علیزاده تایم نخست این مبارزه را با بیرون کردن حریف از تشک پیروز شد و در تایم دوم هم در کلینج به خوبی مقاومت حریف را شکست و با اجرای یک سالتوی 3 امتیازی پیروزی خود را در این کشتی قطعی کرد. وی با این پیروزی چهارمین برد تیم ایران را رقم زد، اتفاقی که باعث قطعی شدن پیروزی تیم ایران برابر ترکیه در نخستین دیدار مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی 2013 تهران شد.

84 کیلوگرم:
طالب نعمت‌پور - سرجو جبی (برنده)
(صفر - یک و صفر بر یک)
درحالیکه یک دقیقه و 30 ثانیه از این کشتی بدون هیچ اتفاقی سپری شد، کار به کلینچ کشیده شد. اشتباه نعمت‌پور در نشستن در کلینج باعث شد داوران به حریف ترک 2 امتیاز بدهند، امتیازی که با اعتراض ایرج اسفندیاری همراه شد اما رای داوران تغییر نکرد تا کشتی‌گیر ایران امتیاز این کشتی را به حریف واگذار کند. در تایم دوم هم اشتباه نعمت‌پور و اعتراض مربیان یک امتیاز دیگر را به حریف ترک بخشید تا با همین امتیاز برنده این کشتی لقب بگیرد. این نخستین پیروزی تیم ترکیه در رقابت با ایران بود.

96 کیلوگرم:
داود گیل نیرنگ - جین گیل‌دم
(برنده) (2 بر صفر، یک بر 2، صفر بر 4)
تایک نخست این مسابقه در سرپا بدون رد و بدل شدن امتیاز به کلینج کشید. مقاومت گیل نیرنگ در خاک با بدل کاری وی روی بارانداز حریف همراه شد تا با به پل بردن گیل‌دم و گرفتن دو امتیاز این تایم را به سود خود پایان دهد. در دو دقیقه دوم هم کار به کلینج رسید و گیل نیرنگ هم اشتباه حریف ترک را انجام داد و بارانداز را کامل انجام نداد تا حریف با بدل کاری 2 امتیاز بدست آورد. هرچند داوران به کشتی‌گیران هم یک امتیاز دادند اما این تایم با نتیجه 2 بر یک به سود حریف ترک به پایان رسید. در تایم سوم به داود گیل نیل نتوانست کشتی خوبی بگیرد و با شکست 4 بر صفر در این مبارزه، دومین پیروزی تیم ترکیه را رقم زد.

120 کیلوگرم:
بشیر باباجانزاده - رضا کایالب
(برنده)
این رقابت به خاطر مصدومیت بشیر باباجانزاده خیلی زود به سود کشتی گیر ترکیه ای به پایان رسید. باباجانزاده لحظاتی پس از آغاز مبارزه به دلیل شرایط بد جسمانی از ادامه مسابقه خودداری کرد.

 

 

کد خبر 2001353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha