۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴

کردی:

جامعه امروز نیاز به نگاه و طرحهای کاربردی پیرامون ازدواج دارد

جامعه امروز نیاز به نگاه و طرحهای کاربردی پیرامون ازدواج دارد

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مطالعات خانواده در ایران، ضمن تصریح بر اینکه در جامعه امروز ازدواج نیاز به نگاه و طرحهای کاربردی دارد، اظهار داشت: طرح های ارائه شده باید بر زندگی مردم تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبد الرضا کردی صبح چهارشنبه در جلسه باشگاه ازدواج که در محل اداره بهزیستی شهرستان سمنان برگزار شد، با اشاره به لزوم استفاده از کارشناسان خبره در مشاوره ازدواج و بهره گیری از طرح های خلاقانه برای تحقق ازدواج موفق گفت: باشگاه برای رسیدن به این هدف نباید سازمان محور باشد بلکه باید جامعه محور بوده و طرحی ارائه کند که بر مردم تاثیر داشته باشد.

وی، با انتقاد از محدود شدن روابط دختران جامعه در مکان هایی نظیر کافی نت و فرهنگسرا، این روابط را منجر به دوستی هایی که به ازدواج ختم نمی شود، دانست و گفت: آغاز آموزش ازدواج از دوره دبستان ضروری است.

 این استاد دانشگاه اظهار داشت: مادری که نسبت به ازدواج بی اعتمادی را در فرزندش ایجاد می کند، بعدها باعث مشکل زائی برای وی می شود.

کردی، تمایل به شبیه سازی به جنس مخالف، دید نادرست برخی از خانواده ها به ازدواج فرزندانشان، عروسی های پرهزینه و نادرست را از معضلات ازدواج در جامع امروز عنوان کرد.

وی بر نقش آفرینی باشگاه در آموزش ازدواج تاکید و تصریح کرد: باشگاه باید در آموزش پیش و حین ازدواج فعال باشد و سعی کند نکات مورد نیاز برای یک ازدواج موفق را به جوانان ارائه دهد و همچنین برای جوانان کار آفرینی کند.

رئیس مرکز مطالعات خانواده در ایران اظهار داشت: زوجین باید هم کفو باشند؛ ازدواج یک فرد روستائی و شهری مشکل زا می شود، همگونی در مسائل جنسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کردی با بیان اینکه تعهد با تعلق ایجاد می شود نه با مهریه های بالا، ادامه داد: مهریه باید معقول انتخاب شود و در همه ابعاد زندگی باید تعالیم اسلامی، قرآن و ائمه اطهار مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان، بررسی شاخص های خانواده سالم، مدیریت عاطفی و اجتماعی و جنسی ازدواج را از ضروریات مباحث ازدواج دانست.

کد خبر 2002875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha