۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۶

مهرداد کیائی:

40 مقاله داخلی و خارجی در همایش خلیج فارس ارائه می شود/رحیمی سخنران افتتاحیه

40 مقاله داخلی و خارجی در همایش خلیج فارس ارائه می شود/رحیمی سخنران افتتاحیه

دبیر همایش بین المللی خلیج فارس از آغاز این همایش سه روزه با سخنرانی معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس خبر داد.

"مهرداد کیائی" مشاور رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزیر خارجه و دبیر همایش بین المللی خلیج فارس در این باره گفت: بیست و یکمین همایش بین المللی خلیج فارس با عنوان "جهان در حال گذار، تحولات ژئوپلیتیک جهان اسلام و خلیج فارس" طی روزهای پانزدهم تا هفدهم اسفند ماه با حضور کارشناسان و پژوهشگران بین المللی و ایرانی در شهر بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: این همایش یکی از مهمترین همایش های علمی وزارت خارجه به شمار می رود. در همایش امسال مقاله هایی از اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی ارائه می شود. از میان مقاله هایی که پس از فراخوان این همایش به دست ما رسید حدود 160 مقاله علمی انتخاب و در نهایت 40 مقاله از میان آنها برگزیده شد که از این میان 22 مقاله خارجی و 18 مقاله داخلی است.

کیائی اظهار داشت: مقاله های خارجی از کشورهای ترکیه، نیجریه، مصر، روسیه، سنگاپور، سوئد، ایتالیا، لبنان، ژاپن، لهستان، تاجیکستان، هند، اوکراین، قطر، اردن و قبرس است. در همایش خلیج فارس 6 نشست برگزار شد که "خیزش های جهان عرب و منطقه خلیج فارس"، "ژئوپلیتیک جهان اسلام در سایه تحولات بین المللی و منطقه ای"، "انقلاب های عربی و محور مقاومت؛ فرصت های همگرایی اسلامی" و "تحولات منطقه ای در دوران گذار نظامی بین المللی" عناوین شماری از آنها است.

دبیر همایش بین المللی خلیج فارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مراسم افتتاحیه همایش در روز پانزدهم اسفند با سخنرانی آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود. در این مراسم همچنین معاونین وزارت خارجه، آقای سلیمان پور رئیس مرکز پژوهش های وزارت خارجه و آقای دولتیار مدیرکل دفتر مطالعات وزارت خارجه و نیز استاندار و شماری از مقامات استان هرمزگان حضور خواهند داشت.

وی در پایان تاکید کرد: هدف از برگزاری این همایش تبادل نظر و بحث و بررسی در مورد مسائل منطقه در سطوح آکادمیک و دانشگاهی است. این همایش همچنین فرصتی برای بیان نقطه نظرات اندیشمندان در مورد مسائل جهان اسلام و مسائل منطقه ای است. علت انتخاب شهر بندرعباس نیز اهمیت ژئوپلیتیک آن در منطقه خلیج فارس و استان هرمزگان است. این شهر مستقیما با خلیج فارس ارتباط پیدا می کند و شرکت کنندگان در این همایش می توانند از نزدیک با فرهنگ بومی و ظرفیت های صنعتی، اقتصادی و فرهنگی استان آشنا شوند.

کد خبر 2010415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha