۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۴۷

در نشست روسای فدراسیون دو کشور؛

فدراسیون فوتبال قطر خواستار حمایت ایران و کمک به برگزاری جام جهانی شد

فدراسیون فوتبال قطر خواستار حمایت ایران و کمک به برگزاری جام جهانی شد

رئیس فدراسیون فوتبال قطر در دیدار با علی کفاشیان از فدراسیون ایران خواست تا از کاندیدای این کشور برای کسب کرسی در فیفا حمایت و این کشور را در برگزاری جام جهانی 2022 کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، هیات 10 نفره فدراسیون فوتبال قطر متشکل از رئیس، نواب رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال قطر بعدازظهر دوشنبه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدند و پس از حضور در تهران به آکادمی ملی فوتبال رفتند و جلساتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار کردند.

دراین جلسات که در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال، دکتر علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال، گل محمدی معاونت اجرایی آکادمی ملی فوتبال و امیرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، حضور داشتند.

درابتدای نشست حمد بن خلیفه الثانی رئیس فدراسیون فوتبال قطر،گفت: " ما امروز به تهران آمده ایم تا با مقامات فدراسیون فوتبال ایران درباره مسایل مهمی مذاکراتی داشته باشیم و بعدازظهر امروز به دوبی خواهیم رفت و از دوبی به کابل و از کابل نیز به ازبکستان می رویم. ما دوست داریم درباره  همکاری مشترک در توسعه آکادمی فوتبال در کشور قطر از پتانسیل ایران در خصوص میزبانی قطر در جام جهانی 2022 استفاده کنیم ."

وی در همین خصوص افزود: " همچنین می خواهیم در خصوص مسایل آموزشی داوران و مربیان در رده های سنی مختلف با فدراسیون فوتبال ایران همکاری هایی داشته باشیم. در حالت کلی دوست داریم همکاریهای فدراسیون های ایران و قطر بیشتر شود. باید برای پیشرفت فوتبال آسیا باید تجربیات را به هم منتقل کنیم. بازیهای دوستانه در رده های سنی مختلف سازماندهی شود و ایران وقطر در رده های مختلف سنی با هم بازی کنند تا از لحاظ فنی به یکدیگر کمک کنیم".

حمد بن خلیفه الثانی رئیس در خاتمه تاکید کرد: " قطر میزبان جام جهانی 2022 است و میزبانی فقط متعلق به قطر نیست و همه کشورهای همسایه و دوست قطر در آسیا میزبان جام جهانی هستند و در واقع آسیا و غرب آسیا میزبان جام جهانی هستند، ما دوست داریم که فدراسیون فوتبال ایران در برگزاری جام جهانی 2022 به فدراسیون فوتبال قطر کمک کند.

پس از سخنان وی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران به هیات قطری خوشامد گفت و آمادگی فدراسیون فوتبال را برای گسترش همکاریهای دوجانبه اعلام کرد. سپس علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال در یک پاورپوینت فعالیت های آکادمی ملی فوتبال در بخش های مختلف اعم از زمین های فوتبال، آسیا ویژن، ایران ویژن، مدارس فوتبال و آکادمی باشگاههای لیگ برتری  و همچنین  برگزاری دومین همایش بین المللی علم و فوتبال را به مقامات قطری ارائه داد.
پس از این توضیحات هیات قطری به همراه مقامات فدراسیون فوتبال از آکادمی ملی فوتبال بازدید کردند. هیات قطری دوشنبه شب تهران را به مقصد دوبی ترک می کنند.

لازم به ذکر است، حسن الذوادی از سوی فدراسیون فوتبال قطر برای کسب کرسی نمایندگی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فیفا کاندید شده است و مسئولین فدراسیون قطر به همین منظور سفرهای خود را به کشورهای هماسیه در خصوص حمایت از این نماینده در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز کرده اند.

کد خبر 2028567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha