۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

«کابوس ماهان» از مجموعه «رمان نوجوان امروز» کانون زیر چاپ رفت

«کابوس ماهان» از مجموعه «رمان نوجوان امروز» کانون زیر چاپ رفت

مجید شفیعی گفت: رمان تاریخی «کابوس ماهان» نوشته مجید شفیعی در قالب یکی از کتاب‌های رمان نوجوان امروز توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی منتشر خواهد شد.

مجید شفیعی، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «کابوس ماهان» رمانی است که در حال حاضر زیر چاپ دارم. این کتاب برای نوجوانان است و در واقع یک اثر تاریخی فانتزی است که قرار است توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز»‌ به چاپ برسد و احتمالا به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم برسد.

وی افزود: این رمان یک شخصیت محوری دارد که پس‌زمینه این شخصیت در «هفت‌پیکر» نظامی وجود دارد و من البته مواردی به این شخصیت اضافه کرده‌ام. وقایع داستان رمان در زمان خوارزمشاهیان می‌گذرد. البته تاریخ بهانه‌ای برای ذکر موارد مورد نظرم در قالب داستان بوده است. شخصیت محوری کار، ماهان نام دارد و طبیب مخصوص خوارزمشاه است. او تعدادی صندوقچه دارد که این صندوقچه‌ها در اصل، نماد هستند و مردم درد دل‌های خود، رازها و رویاهایشان را برای آن‌ها واگویه می‌کنند.

این نویسنده در ادامه گفت: صندوقچه‌ها به‌گونه‌ای می‌خواهند دردها و آلام مردم را کاهش بدهند. همان‌طور که اشاره کردم، پس‌زمینه شخصیت ماهان در هفت پیکر نظامی وجود دارد ولی «کابوس ماهان» نه یک اثر بازنویسی است و نه بازآفرینی بلکه برای شخصیت مورد نظر، فضا، داستان و موقعیت جدیدی آفریده‌ام. پروسه نگارش این رمان را حدود یک سال پیش آغاز کردم. البته طرح آن را اواخر سال 90 به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه کرده بودم که مورد تائید واقع شد.

شفیعی درباره دیگر آثارش گفت: چند جلد از مجموعه «طنز در ادبیات ایران» در حال رسیدن به چاپ دوم است. این مجموعه توسط انتشارات مهاجر چاپ می‌شود و برای نوجوانان اواخر سال‌های راهنمایی و ابتدای دبیرستان است. این مجموعه، 9 جلدی است و 6 جلد آن چاپ شده است. قرار است 3 جلد دیگر آن هم بعد از نمایشگاه کتاب به چاپ برسد.

کد خبر 2032564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha