۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳

سلطانی صبور مخالف رد کلیات لایحه بودجه:

اگر مجلس 100 بار لایحه بودجه را بر گرداند دولت اصلاح نمی کند


اگر مجلس 100 بار لایحه بودجه را بر گرداند دولت اصلاح نمی کند

نماینده مردم رزن به عنوان مخالف رد کلیات لایحه بودجه اظهار داشت: اگر مجلس 100 بار بودجه را رد کند و به دولت برگردد اصرار بر اصلاح آن هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، چرا که دولت فکر می کند بهترین بودجه ریزی برای کشور را در این لایحه انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عطاء الله سلطانی  صبور نماینده مردم رزن به عنوان مخالف رد کلیات لایحه بودجه 92 کل کشور اظهار داشت: این لایحه نیز مانند اکثر لوایح دیگر نقاط قوت و ضعفی را دارا است.

وی اظهار داشت: توجه به نهاد خانواده، واگذاری شرکت ها و  عدم وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت از نقاط قوت بودجه است.

سلطانی صبور با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه گفت: غیرشفاف بودن و غیرواقعی بودن لایحه بودجه از نقاط ضعف آن است.

وی اظهار داشت: رد لایحه بودجه سال 92 هیچ دستاوردی را جز اخلال وقفه در بودجه ریزی و سردرگمی دستگاه ها ندارد و اگر لایحه به دولت برگردد و مجلس اصرار بر اصلاح داشته باشد هیچگاه این اصلاح انجام نخواهد گرفت.

نماینده مردم رزن افزود: از نظر دولت بهترین بودجه برای کشور همین است و اگر 100 بار هم مجلس کلیات آن را رد کند باز هم آن طور که مخالفان می خواهند بودجه نوشته نمی شود.

وی با اشاره به مهمترین دلیل خود برای مخالفت با رد کلیات بودجه گفت: بر اساس شرایط درونی رد کلیات بوجه وهن مجلس است. اینکه بگوییم دولت به وعده اش عمل نکرده یا رئیس جمهور در مجلس برای توضیحات در خصوص بودجه حاضر نشده است به همین خاطر دولت را باید تنبیه کنیم حرف حکیمانه ای نیست.

سلطانی صبور اظهار داشت: مجلس محل دعوا نیست محل کار حکیمانه است اگر تنبیهی هم می خواهد صورت بگیرد باید بر اساس قانون باشد.

وی تصریح کرد: به جای عودت دادن لایحه بودجه به دولت مجلس می تواند خودش جزئیات آن را اصلاح کند و در شرایط کنونی که حماسه سیاسی و اقتصادی باید خلق کنیم از دست دادن فرصت توجیه منطقی ندارد.

وی گفت: سردرگمی باعث بلاتکلیفی مردم، تولید کنندگان و مصرف کنندگان، افزایش تورم خواهد شد و این کار خلاف منویات مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم رزن با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند آرامش است گفت: ما باید بستر آفرینش حماسه سیاسی و اقتصادی را در جامعه فراهم کنیم و ادامه تردید افکار عمومی را دچار فرسایش می کند و این مساله خلاف مصلحت است.

وی گفت: در صورت رد لایحه بودجه دولت یک ماه فرصت می خواهد تا بودجه را اصلاح کند و تا یک ماه دیگر عملاً زمان انتخابات و اوج گرفتاری همکاران ما در مجلس در خصوص نظارت بر انتخابات شوراها است و تا مجلس بخواهد لایحه اصلاح شده را بررسی کند عمر دولت به پایان رسیده است.

سلطانی صبور با بیان ای که اکثر ایرادات مخالفان از جمله موضوع هدفمندی یارانه ها که در بودجه آمده است را قبول دارم گفت: اگر بودجه را رد کنیم چه چیزی به دست خواهیم آورد.

 

کد خبر 2033558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha