۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

دومین پنجشنبه نمایشگاه کتاب با نیم میلیون بازدید

دومین پنجشنبه نمایشگاه کتاب با نیم میلیون بازدید

امروز پنجشنبه 19 اردیبهشت نمایشگاه کتاب تهران، شلوغ‌ترین روز خود را طی 9 روز گذشته تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با فرارسیدن تعطیلات آخر هفته، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز پذیرای خیل عظیمی از بازدیدکنندگان شده است.

در حال حاضر تردد در مبادی ورودی مصلی از جمله پایانه‌های متروی شهید بهشتی و مصلی به کندی صورت می‌گیرد و هر لحظه نیز بر سیل جمعیت بازدیدکننده از این رویداد بین المللی افزوده می‌شود.

براساس این گزارش در راهروهای سایر بخش‌های نمایشگاه کتاب، جمعیت انبوهی در حال دیدن غرفه‌ها و تهیه کتاب‌های مورد علاقه خود هستند.

در عین حال شبستان که ناشران عمومی را در خود جای داده جایی است که بیشترین ازدحام جمعیت مشاهده می‌شود.

در روزهای ابتدایی نمایشگاه و زمانی که هنوز جمعیت چندانی به مصلی نیامده بود دستگاه‌های کارتخوان دچار مشکل شد و به نظر می‌رسد در صورتی که تمهید جدی برای جلوگیری از قطع ارتباط این دستگاه‌ها اندیشیده نشود با افزوده شدن لحظه‌ به لحظه جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه طی ساعات آتی نیز شاهد تکرار این اتفاق باشیم. اهمیت این مسئله از آنجاست که بسیاری از مردم از طریق دستگاه‌‌های کارتخوان اقدام به خرید کتاب می‌کنند.

براساس این گزارش با وجود فعالیت دایمی سیستم‌های تهویه بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران گرمای داخل سالن‌ها به یک نگرانی برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران تبدیل شده است.

بر پایه آمار 400 هزار نفری اعلام شده از سوی کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه تهران در مورد بازدید مردم در پنجشنبه هفته گذشته، جمعیت بازدیدکننده از این نمایشگاه در روز جاری بالغ بر 500 هزار نفر برآورد می‌شود.

کد خبر 2050886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha