۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۳۲

دری نجف آبادی:

ترویج بی بندوباری هدفی جز از هم گسستن نظام خانواده را ندارد/مردم هوشیار باشند

ترویج بی بندوباری هدفی جز از هم گسستن نظام خانواده را ندارد/مردم هوشیار باشند

اراك - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک با بیان اینکه در حال حاضر خانواده ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند گفت: ترویج بی بندوباری هدفی جز از هم گسیختگی خانواده ها را در پی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر،  آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه در مصلای اراک افزود: دشمنان ايران با شناخت کامل از جریانات پیش رو به دنبال از هم گسستن نظام خانواده، ترويج بي بندوباري و بي هويت كردن نسل جوان هستند.

وی با تاکید بر اینکه  همه  به خصوص خانواده ها بايد هوشيارتر باشند اظهارداشت: جوانانی که در خانواده ها تربیت می شوند بزرگترين سرمايه كشور محسوب مي‌شوند و اميد و باروري در اين قشر نويد دهنده پويايي و حركت است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: جوانان اگر با دقت، گرايش به ورزش و تفريحات سالم از از اوقات فراغت خويش به صورت صحيح و سالم استفاده كنند ، از بسياري توطئه هاي دشمنان در امان خواهند بود.

جوانان در ايجاد جامعه اسلامي پيشرفته نقش بزرگي را ايفا مي كنند

وی با تاکید بر اینکه جوانان در ايجاد جامعه اسلامي پيشرفته نقش بزرگي را ايفا مي كنند خاطرنشان کرد: خانواده هانیز در هدف یابی و ایجاد انگیزه نقس بسزایی دارند لذا  در نصحيت كردن جوانان خويش بايد به رعایت اخلاق ادب توجه ويژه اي داشته باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اعتماد به توانمندي جوانان بسياري از مشكلات جامعه را برطرف مي كند اظهارداشت: حضور هوشمندانه و پرشور جوانان در بخش هاي علم و فناوري، پژوهشي، اقتصادي، نظامي و سياسي گوياي درك و قدرت بالاي آنان است.

وی بزرگترين نيروي فعال و بانشاط و مظهر شوق، آرمان گرايي و حركت رو به جلو  را نسل جوان جامعه برشمرد و گفت: جوانان همواره به عنوان ياوران اصلي انبياء و ائمه معصومين(ع) در شكل گيري و پيروزي حركت هاي الهي حضور برجسته اي داشته اند.

يكي از علت هاي گرايش جوانان ايران به مواد مخدر بي اطلاعي از عوارض آن است

نماينده ولي فقيه در استان مركزي در خصوص ششم تيرماه و روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: يكي از علت هاي گرايش جوانان ايران به مواد مخدر بي اطلاعي از عوارض آن است، بنابراين مسوولان بايد جوانان را با عوارض مواد افيوني آگاه كنند.

آيت الله دري نجف آبادي اضافه كرد: راهكار مبارزه با مواد مخدر پيشگيري و توجيه نوجوانان و جوانان است.

وی در بخش ديگري از خطبه ها به عظمت ماه شعبان اشاره کرد و گفت: خداوند در ماه شعبان یک جایزه بزرگ را برای بنده‌های خود در نظر گرفته که همه باید این جایزه را دریافت کنند و آن جایزه حرکت به سوی ذات مقدس و بریدن از آنچه غیر خدا است.

دعوت مردم برای استقبال از آیت الله نوری همدانی

وی در خصوص منتظران حضرت مهدی(عج) گفت: منتظران عاشق عدالت و اسلام هستند، از ظلم بیزارند، منتظر باید زمینه را فراهم کند و زیبایی اسلام را به دنیا معرفی کند.

آيت الله دري نجف آبادي اظهار كرد: وظيفه حكومت ديني زمينه‌سازي براي ظهورامام زمان (عج) است و ما معتقديم كه انقلاب اسلامي ايران متصل به ظهور امام زمان است.

وي هم چنين با بيان اينكه سفر آيت الله نوري همداني از فردا( شنبه) به استان مركزي آغاز مي شود، مردم اراك را به شركت در مراسم استقبال از اين مرجع تقليد فراخواند.


 

 


 

کد خبر 2081229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha