۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۰:۳۳

جشن 80 سالگی داوری اردکانی/

حسین نصر: "داوری" پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی است

حسین نصر: "داوری" پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی است

در پیام دکتر سید حسین نصر به مناسبت جشن 80 سالگی دکتر داوری اردکانی آمده است: دکتر داوری خدمات فراوانی در رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن 80 سالگی دکتر رضا داوری اردکانی استاد فلسفه دانشگاه تهران و رییس فرهنگستان علوم عصر امروز یکشنبه 16 تیرماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام دکتر سید حسین نصر استاد فلسفه اسلامی و استاد دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا توسط دکتر اسدزاده دبیر بزرگداشت جشن 80 سالکی دکتر داوری اردکانی فیلسوف فرهنگ قرائت شد.

 در این پیام آمده: در سال 1337 که تدریس در گروه فلسفه را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز کردم با جوانی مواجه شدم که دانشجوی دکتری در رشته فلسفه بود و مدیر گروه محترم دکتر یحیی مهدوی از او تعریف می کرد. آن جوان دکتر رضا داوری بود که اکنون بیش از پنجاه سال از آشنایی بنده با این دانشمند و متفکر پر ارج می گذرد.

نصر در این پیام می افزاید: در طی این نیم قرن دکتر داوری خدمات فراوانی در رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور عزیزمان به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است. از درگاه پروردگار متعال برای این متفکر پر ارج ایران معاصر طلب سلامتی کرده و امیدوارم سالیان دراز افاضه علمی ایشان استمرار یابد.

در ادامه این مراسم استاد بهاءالدین خرمشاهی مترجم قرآن و حافظ پژوه نیز با اشاره به آشنایی طولانی خود با دکتر داوری تصریح کرد: در اداره ای در میدان بهارستان عده ای جوان در حدود سالهای 42 و 43 گرد هم می آمدند که دکتر داوری محور بحث فلسفی آنها بود و به آنها درس می داد.

وی افزود: در آنجا من واژه نویس بودم و از درس ایشان استراق سمع مشروع می کردم و به ویژه بحث ایشان مربوط به حافظ چنان مرا مجذوب می ساخت که نوشتن را کنار می نهادم.

کد خبر 2092278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha