۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

آیت الله دری نجف آبادی:

رمضان بهترین ماه خدا برای غفلت‌زدايي از ارزش‌هاي الهي و انساني است

رمضان بهترین ماه خدا برای غفلت‌زدايي از ارزش‌هاي الهي و انساني است

اراک - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك همگان را به کسب فیوضات الهی و انسانی در این ماه دعوت کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه خدا برای غفلت‌زدايي از ارزش‌هاي الهي و انساني است.

به گزارش خبرنگار مهر،  آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه در مصلای اراک افزود: این ماه تنها لب بستن از خوردن و آشامیدن نیست بلکه درک دوباره ارزشهای الهی و انسانی از برکات این ماه به شمار می آید.

وی کمک به نیازمندان، اطعام فقرا و دستگیری سالخوردگان را از جمله ارزشهایی دانست که وسیله قرب الهی می شود و تصریح کرد:  ماه رمضان فرصتي مناسب براي دوري از گناه، احياي ارزشهاي اسلامي و نزديك شدن به معبود است.

تفكر و انديشه در جهان هستی راه رسیدن به بندگی

آيت الله دري نجف آبادي تفكر و انديشه در جهان هستی، خلوت با خود و مناجات با خداوند متعال را از دیگر راههای رسیدن به بندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي برای رسیدن به تقواي الهي است.

وي اظهار داشت: در این ماه ضیافت الهی، گوش‌ها را از شنيدن حرف‌هاي حرام حفظ كنيد، مراقب يتيمان باشيد و در هنگام دعا و مناجات دست‌هاي خود را به سوي آسمان بلند كنيد و در صدر همه دعاها فرج امام زمان (عج) را از خداوند متعال آرزو كنيم.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با اشاره به ۲۱ تير و روز گراميداشت حجاب و عفاف، عزت و كرامت زن مسلمان را در گرو حفظ حجاب و عفاف بيان كرد و گفت: حجاب در حقيقت بهترين حافظ براي مصون نگه داشتن شخصيت زن مسلمان در جامعه است.

وي خاطرنشان كرد: زنان مسلمان بايد از شيوه و زندگاني حضرت فاطمه زهرا(س) الگو گرفته و آن را در زندگي خود پياده كنند چرا كه فاطمه زهرا(س) بهترين شاخص و سرمشق براي زنان مسلمانان است.

دشمنان تمام توان خود را براي ترويج بي حيايي صرف می کند

امام جمعه اراک با تاكيدبراينكه دشمنان تمام توان خود را براي ترويج بي عفتي و بي حيايي در جامعه گذاشته اند گفت: صداوسيما، رسانه ها، مطبوعات، نويسندگان و خطبا و مسوولان بايد با عزم ملي؛ بحث حجاب و عفاف را در جامعه نهادينه كنند.

وی با اشاره به سالروز كشتار مردم در مسجدگوهرشاد مشهد به فرمان رضاخان براي مبارزه با حجاب افزود: در آن روزگار به رغم راه افتادن حمام خون در مسجدگوهرشاد، مردم دست از حجاب برنداشتند، ولي اينك ماهواره ها با برنامه هاي مسموم خود كيان خانواده ها را هدف قرار داده اند كه مسوولان و نخبگان جامعه بايد هوشيار باشند.

وي، باگرامي داشت سالروزپذيرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد و پايان يافتن جنگ هشت ساله عراق عليه ايران، گفت: پس از آن، كشورمان با عمران و آباداني، خودش را پيدا كرد و اينك جمهوري اسلامي ايران به كشوري قدرتمند ، محوري و تاثيرگذار در منطقه تبديل شده است.

خطيب جمعه  اراک اظهاركرد: اين امنيت، قدرت، استقلال و اتحادملت ايران درتبعيت از ولايت فقيه حاصل شده و اينكه الان اوضاع كشور مصر نابسامان است و دو طرف به منازعه پرداخته و به جان يكديگر افتاده اند بخاطر اين است كه رهبر ندارند اگرچه ۸۰ درصد آنان با آمريكا و اسرائيل مخالفند.

کد خبر 2095325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha