۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸

پیگیری مهر/

کارگاه ساخت اسکله خورخان تجهیز شد/ ترک تشریفات مناقصه

کارگاه ساخت اسکله خورخان تجهیز شد/ ترک تشریفات مناقصه

بوشهر - خبرگزاری مهر: ساخت و راه‌اندازی اسکله خورخان بردخون از خواسته‌های دیرین مردم بردخون است که نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خبر از ترک تشریفات مناقصه و همچنین تجهیز کارگاه ساخت این اسکله می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته گزارشی در ارتباط با نیاز مردم منطقه بردخون به اسکله خورخان در خبرگزاری مهر منتشر شد که امروز نماینده مردم، دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خبرهای خوشی را از ساخت این اسکله عنوان کرد.

حجت الاسلام موسی احمدی در خصوص آخرین وضعیت اسکله خورخان به خبرنگار مهر گفت: کارگاه در محل احداث اسکله تجهیز شده و کارهای مقدماتی پروژه نیز آغاز شده است. هرچند قرارداد پروژه با قرارگاه خاتم و شیلات هنوز انجام نشده و در حال طی کردن آخرین مراحل خود است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ترک تشریفات مناقصه کار انجام گرفته و مبلغ بیش از 25 میلیارد تومان در ترک تشریفات موضوع  قرارداد معین شده است.

نماینده مردم، دیر، کنگان، جم و عسلویه خاطرنشان کرد: ترک تشریفات مناقصه از طرف معاونت راهبردی به شیلات ابلاغ شده و شلات نیز به قرارگاه خاتم ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: قرارگاه خاتم نیز شرکت عمران ساحل بوشهر را به عنوان پیمانکار پروژه معرفی کرده و به تبع آن، شرکت نام برده نیز کارگاه را تجهیز کرده است.

گفته می‌شود ساخت این اسکله حدود سه سال به طول می‌انجامد.

پس از دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تصویب ساخت اسکله بردخون این قضیه در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن هم با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد اما فقط یک هفته بر روی پروژه کار شد و بعد از آن پیمانکار کار را متوقف کرد پس از پیگیری دوباره کار از سر گرفته شد اما بعد از دو یا سه هفته باز هم به طور کامل تعطیل شد.

اسکله خورخان نه تنها برای صیادان بردخونی لازم است بلکه برای صیادانی که از دیر کنگان و گناوه به صیدگاه مطاف می‌آیند منفعت دارد و کار را برای آن‌ها راحت می‌سازد.

ساخت این اسکله می‌تواند باعث رونق بسیاری در صید و صیادی این دیار شود و امیدواریم شاهد تحقق وعده‌های مسئولان و تسریع در ساخت این اسکله باشیم.

کد خبر 2104961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha