۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۴

در استان مرکزی؛

دو کلاهبردار اینترنتی دستگیر شدند/ برداشت از حساب اشخاص با راه اندازی 18 فروشگاه اینترنتی

دو کلاهبردار اینترنتی دستگیر شدند/ برداشت از حساب اشخاص با راه اندازی 18 فروشگاه اینترنتی

اراک - خبرگزاری مهر: دو کلاهبردار اینترنتی که اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب اشخاص با جعل دروازه پرداخت الکترونيکي در استان مرکزی مي کردندتوسط کارشناسان پليس فتا مرکزي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامي استان مرکزي افزود: در پي دريافت شکواييه يکي از شهروندان ساکن اراک مبني بر برداشت غيرمجاز مبلغ54 ميليون ريال از حساب بانکي وي ، مراتب در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

سردار عزیز الله ملکی افزود: در تحقيقات فني بعمل آمده مشخص شد که بزه کاران با ايجاد درگاه هاي جعلي بانکي و با استفاده از روش هاي فني، اطلاعات حساب مالباختگان را بدست آورده و سپس با روش هاي حرفه اي اقدام به استفاده از وجوه مسروقه مي کردند.

سردار ملکي ادامه داد: با انجام بررسي هاي تخصصي مشخص شد که متهمان ساکن شهرستان مريوان و داراي چندين سوءسابقه در زمينه کلاهبرداري اينترنتي مي باشند، که نهايتاً با اخذ نيابت قضايي ماموران به اين استان اعزام و با تعقيب و مراقبت، 2 متهم مربوطه را شناسايي و دستگير کردند.

فرماندهي انتظامي استان مرکزي اعلام کرد: متهمان پس از بازجويي هاي فني و مواجهه با شواهد و ادله پليس به جرم خود اعتراف و اقرار کردند که با راه اندازي 18 فروشگاه اينترنتي و با قرار دادن درگاه هاي جعلي پرداخت الکترونيکي اقدام به سرقت اطلاعات حساب اشخاص کرده و با مبالغ سرقتي اقدام به خريد کالا به صورت اينترنتي مي کردند.

به گفته وي، متهمان در اين راستا به 120 فقره سرقت اطلاعات حساب اعتراف کردند.

سردار ملکي تصريح کرد: با توجه به اعتراف متهمان در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد آنها مبلغي بالغ بر يک ميليارد از حساب اشخاص برداشت کرده اند، لذا با توجه به بالا بودن مبالغ برداشتي از حساب افراد و تعدد مالباختگان پرونده جهت تکميل تحقيقات فني و شناسايي شکات و کشف و ضبط وجوهات برداشت شده ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان مرکزي در خاتمه از مردم خواست در هنگام خريد از فروشگاه هاي اينترنتي پس از حصول اطمينان از سايت و اصلي بودن درگاه پرداخت الکترونيکي بانک ها، اقدام به خريد و پرداخت وجه کنند.

کد خبر 2106564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha