۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۲۶

عابدینی:

85درصد وسعت کشور را منابع طبیعی تشکیل می دهد/ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از آسیب به منابع کشور

85درصد وسعت کشور را منابع طبیعی تشکیل می دهد/ضرورت  برنامه ریزی برای جلوگیری از آسیب به منابع کشور

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 85 درصد وسعت کشور را منابع طبیعی تشکیل می دهد که با مشارکت های مردمی می توان در حفظ و احیای این سرمایه عظیم ملی گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل عابدینی افزود:  با توجه با محدودیت های این سازمان و کمبود نیروی انسانی مشارکت های مردمی در حفظ و احیای منابع  و مراتع مهم است.

وی با اشاره به بهر برداری غیر اصولی دامداران از مراتع کشور گفت: هم اکنون 67 میلیون واحد دامی از مراتع استفاده می کنند که این میزان 3 برابر ظرفیت مراتع کشور بشمار می آید.

عابدینی افزود : در صورت عدم برنامه ریزی لازم به منظور ایجاد تعادل بین ظرفیت تولیدی مراتع و دامداران بهرهمند آسیب های جدی به منابع آب و خاک کشور وارد خواهد شد.

استحصال مواد معدنی در کشور نگران کننده است

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه تخریب مراتع بر اثر استحصال مواد معدنی در کشور را نگران کننده خواند و گفت : بهره برداری غیر اصولی از معادن در سطح ، ضرر جبران ناپذیری به 9 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور وارد خواهد کرد.

وی توسعه طرح کشت علوفه ، انجام کارهای اصلاحی در مراتع از جمله قرق در مراتع ضعیف و متوسط و اجرای طرح های بیابان زدایی را از جمله اقدامات در دست انجام این سازمان برای حفظ و احیای مراتع برشمرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگلها در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی به منزله یک علم توأم با هنر از ظرفیت بسیاری برای ایجاد تغییرات اجتماعی و تحقق توسعه پایدار برخوردار است اظهارداشت: امروز روابط عمومی را بعنوان مدیریت ارتباطات اجتماعی بین سازمان و گروه های مخاطب برای رسیدن به تفاهم می شناسند .

وی گفت: این نهاد مهم ارتباطی به عنوان حلقه واسطه مردم و مسئولان و مصداق عملی مردم داری و مردم مداری دراولویت کاربرنامه ریزان توسعه و نیز دلسوزان تعالی و پیشرفت است .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه روابط عمومی حلقه مفقوده است باید تقویت وازحمایت لازم مدیریت برخوردار شود تا بتواند رسالت خود را بخوبی انجام دهد یادآور شد:  هرگونه خدمت گزاری به مردم، جزدر چهارچوب یک برنامه ریزی و سازماندهی قوی ارتباطی میسر نیست.

وی گفت: در حوزه روابط عمومی فعالیتها زیاد هستند مهمترین آنها فعالیتها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستند که نیاز به هزینه دارند و بدون اعتبارات کار جلو نمی رود.

درمنابع طبیعی روی ارزشهای اقتصادی آن کار شود

وی بیان داشت: روابط عمومی تدوینگر کارهای سایر بخشهاست که باید حمایت شود تا جایگاه واقعی خودش را بدست آورد .

ایشان گفت: باید درمنابع طبیعی روی ارزشهای اقتصادی آن کار بشود . خاک ، جنگل ، پوشش گیاهی و سایر موارد آن قیمت گذاری شود تا کمتر مورد تهدید قرار بگیرد .

وی اظهار داشت : برای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی باید ازتمام ظرفیتها به ویژه تشکلها و سازمانهای مردم نهاد بهره جست و از توانائیهای آنها استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز گفت: یکی از عوامل و رمز موفقیت اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و ارتبا طات درون و برون سازمانی با تقویت روابط عمومی موثر خواهد بود .

یوسف یوسفی تاکید کرد : امروز نگاه به روابط عمومی بایستی بعنوان یک نهاد مراسم گرا و تصمیم ساز، تصمیم گیر، مهم و حساس و نقش محوری در یک سازمان راداراست که خوشبختانه این مهم در این اداره محقق شده است .

وی بیان داشت :در سال گذشته با برنامه ریزی انجام شده تلاش شده با استفاده ازتمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر این اداره کل که فرهنگسازی و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی و ترویج این فرهنگ در بین مردم بوده گام برداشته شود که با عنایت حق تعالی و زحمات کارشناسان روابط عمومی موفق به کسب رتبه اول جشنواره روابط عمومی استان شدیم .

 

کد خبر 2121859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha