۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

در آینده نزدیک:

هسته مرکزی اراک شاهد ممنوعیت تردد کامل خودرو خواهد بود

هسته مرکزی اراک  شاهد ممنوعیت تردد کامل خودرو خواهد بود

اراک - خبرگزاری مهر: شهردار اراک به ترافیک ها و شلوغی مرکز این شهر به عنوان پرترددترین خیابانهای شهر اشاره کرد و گفت: هسته مرکزی اراک در آینده نزدیک شاهد ممنوعیت تردد کامل خودرو خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار مهر، حسن قربانی در مراسم آغاز به کار  توسعه پارکینگ طبقاتی میدان اصلی شهر که شامگاه روز شنبه برگزار شد، گفت:  هسته مرکزی شهر به ظرفیت تجاری گردشگری تبدیل می شود.

وی به ضرورت توسعه پارکینگ در این بخش شهر تاکید کرد و اظهارداشت: یکی دیگر از طرحهایی که عملیات اجرایی آن آغاز شده توسعه پارکینگ طبقاتی میدان شورای اراک است که با یک هزار و 600 متر زیربنای تجاری و خدماتی در سه طبقه با اعتبار 400 میلیارد ریال ایحاد می شود.

قربانی توضیح داد: این طرح در حوزه تجاری 204 واحد دارد و قرار است در 15 ماه به بهره برداری برسد.

وی از اجرای طرح مکمل تقاطع غیرهمسطح میدان شهدا تا محسنی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: طرحهای اصلاح گره ترافیکی ورودی شمال غربی اراک و ایجاد تقاطع های غیرهمسطح لزوم تغییر مکان فعلی سازمان خدمات موتوری را ضروری کرد و به همین منظور زمینی به وسعت 14 هکتار در کمربند شمالی این شهر برای استقرار این اداره تملک شده و طرح های توجیهی و کارشناسی آن انجام شده است.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح تقاطع های غیرهمسطح در شمال غربی اراک پیچ انتهای خیابان امام خمینی که با ترافیک سنگین همراه است حذف می شود.

رئیس شورای شهر اراک نیز با بیان اینکه هفته دولت هفته اقتدار و پیروزی دولتی است که حمایت وپشتیبانی میلیونها نفر از کشور را داراست گفت: هفته دولت هفته سپاس و قدردانی از دولتی است که هدفش اجرای حدود الهی و ایجاد جامعه ای سرشار از عدالت و نظم و امنیت است.

منوچهر کاظمی با اشاره به عملیات اجرایی تفاطع غیرهمسطح کوی علم الهدی اراک افزود: این پروژه با اعتبار 250 میلیارد ریال توسط شرکت جهاد نصر و در مدت 24 ماه برنامه ریزی شده است که 136هزار متر خاک برداری و برش و سنگ خاکریزی انجام شده است.

وی ادامه داد: این پروژه دارای یک میدان در حدفاصل کوی مسکن، شهرصنعتی و انتهای علم الهدی است و پلی به طول 25 متر است که از روی خط راه آهن می گذرد این طرح همچنین شامل تقاطع غیرهمسطح ورودی نظم آباد، شهرصنعتی و کمربند جنوبی اراک است.

وی اظهار کرد: با تکمیل و زیربار ترافیک رفتن این پروژه بیش از 25 درصد از تردد متراکم و ترافیک یکی از ورودی های اصلی اراک کاسته می شود.

رئیس شورای شهر سنجان نیز با اشاره به عملیات اجرایی تفاطع غیرهمسطح ورودی سنجان گفت: برای ساخت و راه اندازی این طرح 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در فاز اول آن 70 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

ایمان پرست افزود: این تقاطع غیرهمسطح با طول 420 و عرض آن 11 و هفت متر توسط شرکت ماشین سازی اراک ظرف مدت 18 ماه ساخته و به بهره برداری می رسد.

وی توضیح داد: ورودی سنجان یکی از محورهای خادثه خیر و پر ترافیک است که در مسیر ارتباط 30 روستا و کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور واقع شده و ساخت این تقاطع غیرهمسطح وضعیت ترافیکی این منطقه را سامان می دهد.

 
 

کد خبر 2122151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha