۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

ابرقویی‌نژاد در گفتگو با مهر:

صحبت‌های جواهری نشانه فرهنگ چاله‌میدانی‌اش بود/ رئیس قانونی هیئت فوتبال اصفهان هستم

صحبت‌های جواهری نشانه فرهنگ چاله‌میدانی‌اش بود/ رئیس قانونی هیئت فوتبال اصفهان هستم

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس سابق هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: صحبت‌های جواهری نشانه فرهنگ چاله‌میدانی مدیرکل ورزش استان بود و با توجه به قانون و مقررات جواهری حقی برای عزل و نصب ندارد.

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نوع صحبت‌های روز گذشته جواهری مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار داشت: هر شخصی در ادبیاتی که در صحبت خود به کار می‌برد، ماهیت حقیقی خود را نشان می‌دهد و مدیر کل ورزش و جوانان با این‌گونه صحبت‌ کردن‌ در مصاحبه دیروز خود با خبرنگار مهر شخصیت حقیقی خود که نشان ‌دهنده زمان شعبان بی‌مخی بوده را نشان داده است.

وی گفت: فردی که منصب مدیرکلی ورزش و جوانان که باید فرهنگ جوان‌مردی و پهلوانی را اشاعه دهد ولی این چنین شخصیتی مسئولیت یک اداره کل مهم و فرهنگ‌پرور در پایتخت فرهنگ ایرانی و اسلامی را در استان اصفهان برعهده ‌گرفته و این باعث تأسف است و امیدوارم هرچه زودتر این شرایط استان با این ادبیات تغییر پیدا کند.

ابرقویی‌نژاد هیئت و فدراسیون فوتبال را مجموعه و نهادی غیردولتی عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها با قوانین، مقررات و اساس‌نامه‌ها آشنا هستند و می‌دانند که هیئت و فدراسیون فوتبال مجموعه نهادهای غیردولتی بوده و هیچ تشکیلات دولتی نمی‌تواند روی آنها نفوذ کنند یا اینکه اعمال نظری روی‌ آن داشته باشند، بلکه مجمعی دارد و این مجمع تعیین‌کننده سیاست‌‌ها و همه مسائل مربوط به هیئت‌های استان‌ها و فدراسیون است.

وی تصریح کرد: مدیر کل یک استان تنها یک عضو از 46 عضو مجمع است و هیچ تصمیمی برای اینکه بتواند سرپرست تعیین کند و کسی را عزل یا منصوب کند ندارد و این به عهده رسانه‌ها است که با توجه به قوانین و مقررات و شرایط حاکم متوجه شوند چه کسی رئیس واقعی هیئت فوتبال استان اصفهان است.

رئیس سابق هیئت فوتبال استان اصفهان با بیان اینکه این‌چنین رفتار‌ها به ضرر فوتبال کشور است گفت: آزار و اذیت‌هایی که جواهری ایجاد کرده آسیب‌های فراوانی را به فوتبال استان اصفهان رسانده و دخالت دولت در امور‌ فوتبال برای مجامع بین‌المللی حساسیت ایجاد می‌کند و فوتبال استان و کشور را دچار آسیب می‌کند.

وی در پاسخ به سخن مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که اعلام کرده بود او از لابی‌های دولت قبل برای ماندن در پست خود استفاده می‌کند، بیان کرد: هیئت‌ها و فدراسیون‌ها نهاد غیردولتی هستند و نباید هیچ وابستگی به هیچ دولتی چه دولت قبل چه دولت فعلی داشته باشند و طبق قوانین فیفا  ‌و AFC هم نمی‌توانیم وابسته به دولت‌ها باشیم و ناآشنایی جواهری با مدیریت و اینکه این شخص تجربه مدیریتی ندارد و از قوانین و مقررات آگاه نیست، سبب شده چنین چنینی حرف‌هایی را رسانه‌ای کند و طبیعی است کسی که برای اولین بار مدیر یک مجموعه بزرگ می‌شود، از حرف‌های غیرمنطقی و خارج از قانون استفاده کند.

ابرقوئی‌نژاد افزود: در پاسخ به استفاده جواهری برای پیشبرد اهدافش تنها می‌توانیم بگویم این روش شعبان بی‌مخ است و فرهنگ چاله میدانی را نشان می‌دهد.

وی پیرامون حضور لاچیانی به عنوان سرپرست و اینکه چه کسی سرپرست هیئت فوتبال استان اصفهان است،  اضافه کرد: هرکسی خارج از قانون مقررات خود را مدعی بداند، راه نادرست را انتخاب کرده و اگر به صورت قانونی و طبق مقرارت عزل می‌شدم و مقابل این موضوع مخالفت می‌کردم حرف جواهری درست بود، ولی  افرادی که خارج از مقرارت و مقررات دنبال این موضوع هستند حتماً اهداف دیگری دارند وگرنه من که رئیس قانونی هیئت فوتبال هستم.

کد خبر 2123355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha