۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

ربیعی:

توجه به نيازهاي شغلي جامعه معلولان بهزيستي امري مهم محسوب مي شود

توجه به نيازهاي شغلي جامعه معلولان بهزيستي امري مهم محسوب مي شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: توجه به نيازهاي شغلي و مساعدت در ايجاد اشتغال براي جامعه معلولان بهزيستي امري مهم محسوب مي شود كه نيازمند همكاري همه دستگاههاي اجرايي است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ربیعی ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی آماده سازی شغلی جامعه هدف بهزیستی استان افزود: پيشگيري از بروز آسيبهاي مختلف در جامعه كنوني بخش بزرگي از فعاليتهاي بهزيستي را به خود اختصاص داده و از طرفي توانمند سازي افراد بهبود يافته نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وی تصریح کرد: كمك به بهبود وضعيت اجتماعي جامعه و ايجاد برنامه هاي آموزش محور در عرصه زندگي افراد از رويكردهاي مهم بهزيستي در سياستگذاري هاي كلان است.

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي اداره كل فني و حرفه اي استان مركزي نيز گفت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با توجه به اهميت مقوله اشتغال، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با بهزيستي، آموزش و توانمند سازي جامعه هدف اين سازمان را بر عهده دارد.

محمد جهانگيري ادامه داد: بيشتر رشته هاي ارايه شده در مراكز آموزش آزاد و دولتي فني و حرفه اي استان مركزي بر اساس امكان سنجي نياز بازار و اشتغال محوري تدوين مي شود.

وي از تشكيل كميته بازار محور در استان خبر داد و افزود: كمیته بازار محور با عضويت دستگاههاي مرتبط با امر اشتغال به محوريت اداره كل فني و حرفه اي استان به منظور ارايه خدمات مطلوبتر در عرصه اشتغال تشكيل شده است.

دبیرکارگاه آموزشی و معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان مرکزی نیز گفت:در این کارگاه آموزشی یک روزه شرکت کنندگان مهارت ها و آموزش های لازم در خصوص آماده سازی شغلی گروه های هدف سازمان اعم از معلولین ، زنان سرپرست خانوار ، دختران خود سرپرست و معتادین پاک شده را فرا گرفتند.

احمد حاج دایی از امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد که در اجرای ان ضمن آموزشی و توانمند سازی گروههای هدف سازمان از طریق تامین تسهیلات بانکی زمینه بازتوانی انان فراهم می شود.

گفتنی است کارگاه آموزشی اماده سازی شغلی جامعه هدف بهزیستی استان با حضور 50 نفر از کارشناسان حوزه ای توانبخشی ، پیشگیری ، اجتماعی و اشتغال در اراک برگزار شد.

کد خبر 2150204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha