تحولات آسیا/

مالزی درباره تبعات جاسوسی آمریکا هشدار داد/ دیدار مقامات کره جنوبی و انگلیس

مالزی درباره تبعات جاسوسی آمریکا هشدار داد/ دیدار مقامات کره جنوبی و انگلیس

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: هشدار مالزی درباره تبعات جاسوسی آمریکا و استرالیا، مذاکرات اقتصادی رئیس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر انگلیس و پیوستن دو گروه شبه نظامی تایلندی به پروسه صلح از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

کره جنوبی

یونهاپ از سفر چهار روزه پارک گئون های رئیس جمهوری کره جنوبی به انگلیس با هدف افزایش همکاریهای اقتصادی میان سئول و لندن خبر داد و نوشت این دومین سفر مقامات بلندپایه کره به لندن است.

 به گزارش یونهاپ، انگلیس سالانه دو رهبر خارجی یکی در نیمه نخست سال و دیگری در نیمه بعدی سال را برای سفر به این کشور دعوت می ‌کند که اوایل 2013 امیر امارات و هم اکنون رئیس جمهوری کره جنوبی وارد کاخ باکینگهام شد.

پارک گئون های در سخنانی ضمن تشکر از انگلیس به خاطر حمایت از کره جنوبی در جریان جنگ بر گسترش همکاریهای اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و خواستار کمک لندن در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی شد.

همکاریهای اقتصادی، امنیت سایبری، تغییرات آب و هوا و وضعیت شبه جزیره کره از جمله محورهای مهم نشست دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری کره جنوبی عنوان شده است.

هند

رسانه های خبری همچنین از برگزاری رزمایش ضد تروریسم هند و چین پس از پنج سال وقفه در استان سیچوآن در غرب چین خبر داده و اعلام کردند این رزمایش با شرکت 150 سرباز قرار است به مدت 10 روز به طول بینجامد.

تایلند

معاون نخست وزیر تایلند اعلام کرد که دو گروه شبه نظامی دیگر به پروسه صلح با دولت می پیوندند و احتمال دستیابی به یک توافق مشترک در دور جدید مذاکرات وجود دارد.

کامبوج

همچنین مذاکرات حزب حاکم و اپوزیسیون کامبوج درباره تنش های سیاسی و نتایج انتخابات جولای گذشته بدون دستیابی به هیچ گونه توافقی پایان یافت.

مالزی

نخست وزیر  مالزی ضمن محکوم کردن جاسوسی آمریکا و استرالیا از کشورش، این اقدام را در تضاد با حاکمیت کشورش خواند و هشدار داد که چنین فعالیت هایی بر روابط میان مالزی و این کشورها تاثیر منفی می گذارد.

دولت ژاپن نیز اعلام کرده است: ژاپن از جمله کشورهایی بوده است که آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت مخفیانه از این کشور جاسوسی کرده و با استفاده از فناوری های پیشرفته مکالمات مردم و مقامات این کشور را شنود کرده است.

کد خبر 2170815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha