۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

مقیمی:

برقراری امنیت مهمترین وظیفه دولت/ قانون مبنای انجام کار مدیران باشد نه انجام ندادن کار

برقراری امنیت مهمترین وظیفه دولت/ قانون مبنای انجام کار مدیران باشد نه انجام ندادن کار

اراک – خبرگزاری مهر: استاندارمرکزی گفت: برقراری امنیت مهمترین وظیفه دولت در جامعه است و فرمانداران باید به عنوان نمایندگان حاکمیت دولتی به آن توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی صبح یکشنبه با بیان این مطلب در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر افزود: فرمانداران باید با تامین امنیت در شهرستان ها و مناطق تحت مدیریت خود بستر زندگی مردم در سایه امنیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم احساس کنند دولت در تلاش است تا آنها در سایه امنیت زندگی راحتی داشته باشند پشتیبانی اشان از نظام را بیش از پیش تقویت می کنند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت توجه فرمانداران به نیازهای مادی و معنوی مردم گفت: فرمانداران باید با تامین شرایط لازم بستری را فراهم کنند تا نیازهای اصلی مردم در بخشهای مختلف فرهنگی، تحصیلی، اشتغال و ... تامین شود.

تامین معیشت خواست مردم است

مقیمی تامین معیشت مردم را سومین خواسته از نمایندگان خود به عنوان فرمانداران در شهرستان های استان برشمرد و افزود: تامین معیشت همه مردم یک اولویت اساسی برای دولت است و در این راه نباید تفاوتی میان مردم قائل شد بلکه باید با توجه به معیشت همه مردمی که چشم امیدشان به حکومت است در راه قدم بردارند.

وی تاکید کرد: عدم توجه به معیشت مردم موجبات تشدید معضلات اجتماعی چون بیکاری، فقر و حاشیه نشینی را افزایش می دهد.

استاندار استان مرکزی با بیان این که فرمانداران مسئول آبادانی و خرابی شهرستان ها و نواحی تحت مدیریتی خود هستند گفت: فرمانداران باید بدانند آنجا که کار خوبی در شهرستان ها صورت گرفته و سیاست های نظام طبق برنامه پیش رفته توفیق خدا و کمک دیگران موجب شده و آنجا که عقب ماندگی ها بیداد می کند متوجه فرمانداران است و این فرمانداران هستند که باید با همت مردانه و عزمی راسخ عقب افتادگی ها را جبران کنند.

کاری که شدنی نیست وعده ندهید

مهندس مقیمی گفت: از امروز با فرمانداران قرار گذاشته و می خواهم از وعده کاری که انجام شدنی نیست به مردم بپرهیزند.

وی تاکید کرد: فرمانداران باید با رعایت اصل امید به آینده کارهایی را که امکان انجامشان وجود ندارد به مردم وعده ندهند و عزم خود را در راستای تحقق اموری که شدنی است بکار بگیرند.

استاندار استان مرکزی با بیان این که عدم تحقق وعده های نشدنی مردم را نسبت به نظام بدبین می کند گفت: نباید مردم را فقط برای روزهای خاص خواست بلکه باید به گونه ای عمل کنیم که ضمن اثبات خدمتگذاری خود به مردم موجبات پشتیبانی بیشتر مردم را از نظام فراهم کنیم.

مقمی تقویت ارتباط دولتمردان با مردم را رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: حضور مسئولین در میان مردم موجب شناخت بیشتر مشکلات مردم و چاره اندیشی پیرامون حل این مشکلات خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق فرمانداران بر انجام امور دز حوزه تحت مدیریت خود بیان داشت: فرمانداران باید با نظارت دقیق بر عملکرد دستگاههای اجرایی در شهرستان ها از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

استاندار مرکزی افزود: فرمانداران نباید لحظه ای از نظارت غفلت کنند چرا که این غفلت موجب هدر رفت بیت المالی می شود که متعلق به مردم است.

مقیمی تاکید کرد: نظارت فرمانداران باید به گونه ای باشد که مردم ایمان بیاورند ما به عنوان نمایندگان دولت حافظ منافع آنها و نگهبان ثروت های عمومی هستیم و اجازه هزینه کرد بیت المال را در جایی غیراز آنچه نیاز است نمی دهیم.

2800 مدیر محلی یاریگر مدیران دولتی در استان مرکزی

استاندار استان مرکزی در ادامه از شوراهای اسلامی به عنوان مدیران محلی یاد کرد و گفت: از 150 هزار مدیر محلی فعال در کشور 2 هزار و 800 مدیرمحلی در استان مرکزی حاضر است.

مقیمی با بیان این که شورای اسلامی شهر مجموعه مدیریت محلی برخواسته از بطن مردم اند که با آراء انها در عرصه تصمیم سازی شهر وارد شده اند افزود: شورای شهر شورای شهرداری نیست و باید با شناخت رسالت خطیری که مردم بر دوش منتخبین گذاشته اند بستر رشد و توسعه شهرها را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مدیران حکومت ملی و منطقه ای باید راه را برای شوراها به عنوان حکومت های محلی باز کرده و با استفاده از نقطه نظرات این افراد شهر را در مسیر رشد و تعالی رهنمون سازیم.

استاندار مرکزی با بیان این که اعضای شوراهای اسلامی شهرنیز فرزندان انقلابند که هم جنس مدیران دولتی اند گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به پشتوانه رای مردم بهترین پشتیبان دولت در حل مشکلات شهری و روستایی اند.

قانون مبنای انجام کار باشد نه مبنایی برای انجام ندادن کارها

مهندس مقیمی در ادامه با تاکید بر رعایت و توجه به قانون در انجام امور توسط مدیران گفت: قانون باید مبنای انجام کار باشد نه مرجعی برای انجام ندادن کارها، چنانکه گروهی از مدیران سعی دارند از قانون و ماده های قانونی صرفا برای انجام ندادن کارها بهره بجویند که این مسئله هرگز مورد قبول نیست.

استاندار مرکزی با بیان این که مدیران منتخب در راس کار برای عمل در چارچوب قانون برگزیده شده اند گفت:  باید با حرکت در چارچوب قانون از حقوق حقه مردم دفاع کنیم.

شهرداران سیمای شهری را بهبود بخشند

مقیمی در ادامه از شهرداران به عنوان حاکمان محلی در شهرها افزود: شهرداران نقش بسزایی در سیمای شهری دارند و سیمای هر شهر بیانگر عملکرد شهردار آن است و آن را بایدبهبود بخشند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت  دو هزار و 800 واحد صنعتی فعال در استان مرکزی گفت: افزایش دو هزار و 200 واحد صنعتی جدید به این مجموعه توان صنعتی استان را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

استاندار مرکزی گفت: مدیریت استان در تلاش است با جبران عقب ماندگی صنعتی در 4 شهرستان خمین، خنداب، آشتیان و تفرش عدالت توسعه صنعتی در استان را ایجاد کند.

کد خبر 2176750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha