۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۰

مرادی کرمانی جمعه در برج میلاد داستان‌ می‌خواند

مرادی کرمانی جمعه در برج میلاد داستان‌ می‌خواند

شب ششم از شب‌های داستان برج میلاد به داستان‌خوانی چهار نویسنده و مترجم باسابقه کشورمان چون هوشنگ مرادی کرمانی و محمدرضا صفدری اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این برنامه که ساعت 18 روز جمعه اول آذر برگزار می شود، هوشنگ مرادی کرمانی، محمدرضا صفدری، مهشید نونهالی و شهرام اقبال زاده برای علاقه مندان ادبیات داستان‌خوانی می کنند.

هوشنگ مرادی کرمانی صاحب آثار پرشماری چون خمره، آب انبار، معصومه، قصه ‏های مجید، بچه‏ های قالیبافخانه، نخل، چکمه، پلو خورش، مهمان مامان، مربای شرین، شما که غریبه نیستید، ناز بالش و ... است و بیشتر آثارش در حوزه ادبیات نوجوان نوشته شده است. او جوایز بسیاری را در داخل و خارج به دست آورده که از میان آنها می توان به این چند عنوان اشاره کرد: جایزه ویژه هیات داوران جایزه هانس کریستین آندرسن،

جایزه کتاب سال ۱۹۹۴ کودکان و نوجوانان اتریش، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، جایزه مهرگان ادب و جایزه خوزه مارتینی (نویسنده و قهرمان ملی آمریکای لاتین)
از محمدرضا صفدری کتابهای سیاسنبو، تیله آبی و رمان «من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم» منتشر شده‌ است.

مهشید نونهالی در مجموعه شش جلدی «فرهنگ آثار» با مرحوم رضا سيدحسينی همکاری کرده و این کتابها از او منتشر شده است: «نقد ادبی در قرن بيستم» اثر ژان ايوتاديه، «صدايشان را می شنويد»، «افلاک نما» و «كودكي» اثر ناتالی ساروت، «از کافکا تا کافکا» اثر موریس بلانشو، «تارتوف» نوشته مولیر، «داستان آن‌ها» اثر دومینیک منار و...

شهرام اقبال زاده از ویراستاران و مترجمان ادبی است که کتاب‌های یاد مهرگان، درد جاودان و ترجمه کتابهای گاندی، ترجمه براي كودكان، بي‌نظمي نوين جهاني و چگونه رمان خود را بازنگري و ويرايش كنيم از وی منتشر شده است.

دومین دوره شبه‌ای داستان برج میلاد از 26 آبان تا 2 آذر، هر شب ساعت 18 در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.


 

کد خبر 2178737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha