۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

حجت الاسلام چمانی:

افکار بلند بسیج توانایی مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان را دارد

 افکار بلند بسیج توانایی مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان را دارد

اراک – خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: افکار بلند بسیج توانایی مقابله با تهدیدات دشمن را در جبهه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دارد.

حجت الاسلام داود چمانی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج  افزود: بسیج  باهدف آمادگی همه جانبه در دفاع از انقلاب اسلامی شکل گرفته و ولایت مداری و دیده بانی از ارزشهای الهی برترین ویژگی بسیج است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه گفت: باید با ترویج فرهنگ بسیجی اعتقاد و اعتماد به خدواند متعال، پایبندی به اصول و ارزشهای دینی، برخورداری از صفات تعالی انسانی، اخلاق اسلامی، شجاعت، شهامت و رشادت، غیرت دینی، عزت حسینی، استقلال طلبی، آزادیخواهی و مرزبانی از دستاوردهای انقلاب را در جامعه ترویج داد.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی درادامه با اشاره به دستاوردهای بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: بسیج نقش بسزایی در دفاع از ارزشهای انقلاب طی 8 سال جنگ تحمیلی داشت و باید با بهره گیری از ظرفیت های این نیرو بستر آمادگی دفاعی که فرمان الهی بوده و تحققش در گرو افزایش آمادگی جسمی، آمادگی معنوی است فراهم تا بتوانیم در جبهه حق و در سنگر انقلاب اسلامی از تمامیت ارضی اسلام و هویت امت اسلامی در همه عرصه ها دفاع کرد.

حجت الاسلام چمانی ناامیدی دشمنان در جبهه نظامی علیه ایران را موجب راه اندازی جنگ نرم توسط آنها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: امروز بسیج رسالت خطیری را عهده دار است چرا که دشمن با هدایت جنگ در مرزهای عقیده، اخلاق معنویت، و فرهنگ در تلاش است تا از طریق جنگ نرم به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با بیان این که استعمار فکری و فرهنگی بدترین نوع استعمار است افوزد: مقابله با این جنگ توان مضاعفی را می خواهد که بحمدالله بدنه پولادین و افکار بلند بسیج این توانمندی را دارد تا در جبهه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی به مقابله با تهدیدات برخیزد.

حفظ دستاوردهای انقلاب وظیفه نخست بسیج است

معاون پژوهشی و فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از سوی بسیجیان به عنوان اولین رسالت این تفکر گفت: بسیج باید بعد از حفظ دستاوردهای انقلاب ترویج و تبیین تفکر بسیجی را در بین نسل سوم انقلاب در اولوین کاری خود قرار دهد تا بستر تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج در کشور محقق شود.

حجت الاسلام چمانی تشکیل اتاق فکر در بسیج را یک ضرورت خواند و گفت: تشکیل اتاق فکر در بسیج برای آسیب شناسی بدنه بسیج و حفظ پاکی و صداقت این شجره طیبه بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 2182129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha