۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

در بیانیه سپاه روح الله:

بسیج سپر مستحکم ملت ایران در صحنه جنگ های سخت، نیمه سخت و نرم است

بسیج سپر مستحکم ملت ایران در صحنه جنگ های سخت، نیمه سخت و نرم  است

اراک - خبرگزاری مهر: سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بسیج سپر مستحکم ملت ایران در صحنه جنگ های سخت، نیمه سخت و نرم برابر دشمنان تعریف و تثبیت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه روح الله استان مرکزی در بیانیه ای ضمن گرامیداشت پنجم آذرماه ، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین افزود: بسیج  یک مولفه اصلی قدرت نظام و کانون الهام بخش بسیجیان جهان اسلام است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بسیج مولود مبارک انقلاب و برآمده از تجربه ناشی از رویارویی اسلام ناب محمدی (ص) برابر دشمنان قرآن و عترت است.

این بیانیه می افزاید: تاسیس بسیج مستضعفین توسط حضرت امام (ره) بیانگر دوراندیشی و آینده نگری آن شخصیت بزرگ نسبت به روند حوادث و رخدادهای فراروی انقلاب اسلامی  و حرکت ملت ایران بود.

سپاه روح الله اضافه می کند: گذر زمان و چالش ها و فتنه هایی که در پهنه میهن اسلامی طی بیش از سه دهه اخیر پدید آمد نشان داد که اگر تدبیر حکیمانه معمار انقلاب در شکل گیری نیروی راهبردی  بسیج نبود، چه بسا سرنوشت بسیاری از عرصه های مبارزه با دشمنان به گونه ای دیگر رقم می خورد.

این بیانیه در ادامه با برشماری نقش های حماسی و افتخارآمیز بسیج در سه دهه گذشته آورده است: بسیج با هوشمندی، هوشیاری و آمادگی همه جانبه همواره با بصیرت و شجاعت در میدان های نیاز انقلاب حضوری فاخر و سرنوشت ساز داشته است و موقعیت خود را به عنوان نیروی راهبردی نظام و سپر مستحکم ملت ایران در صحنه جنگ های سخت، نیمه سخت و نرم برابر دشمنان تعریف و تثبیت کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: تامل در مصادیق دستاوردها و کارکردهای فاخر و غرورانگیز بسیج از جمله در حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، برف و ... نیز خدمت صادقانه در صدها عرصه خدمتگزاری مانند فلج اطفال، سدسازی، تونل سازی، آبرسانی، گازرسانی و ده ها زمینه سرنوشت ساز دیگر بیانگر این حقیقت است که بسیج از متن مردم برخاسته و همواره با مردم، همراه مردم و آرمان های بلند و انقلابی آنان حرکت می کند.

این بیانیه در پایان هفته بسیج را فرصتی برای بازشناسی و یادآوری رسالت دولت و مردم برابر فرزندان مخلص و فداکار خود در بسیج و نیز شناخت وظایف خطیر بسیجیان در عرصه جنگ نرم و شتاب نهضت علمی و نرم افزاری در کشور دانسته و با تبیین راهبردها و رویکردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه تاکید کرده است.

سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد:  بسیج میدان بزرگی از حضور و پویایی آحاد ملت ایران است و فراگیرسازی قلمرو نگاه به این ظرفیت استراتژیک کشور از حوزه نظامی به عرصه های قدرت آفرینی علمی، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و نخبگی، بی تردید خواهد توانست فلسفه وجودی و آرمانی آن را بیش از پیش ترسیم و بر ابعاد بالندگی و نقش آفرینی های بسیجیان بیفزاید.
 

 

کد خبر 2183327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha