۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵

در نخستین سمینار پدافند غیر عامل:

توان مهار حمله های سایبری به تاسیسات نرم افزاری و نفتی کشور فراهم شد

توان مهار حمله های سایبری به تاسیسات نرم افزاری و نفتی کشور فراهم شد

اراک-خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور با تاکید بر به روز شدن فن آوری اطلاعات و امنیت شبکه ها گفت: در گذشته توان مهار حمله به تاسیسات نرم افزاری و نفتی کشور را نداشتیم و امروز با دستیابی به این دانش توان مهار حمله های سایبری فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکترمحمد اسماعیل کفایتی ظهر روز پنجشنبه در نخستین سمینار پدافند غیر عامل در اراک افزود: اقدامات خوبی در زمینه مهار حمله های احتمالی سایبری انجام شده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل برنامه های جدی برای ترویج و عملیاتی کردن برنامه ها دارد، گفت: اکنون سیصدو 50 هزار مهندس بسیجی در کشور فعالیت می کنند.

75 هزار عضو بسیجی در مهندسین صنعت
 
کفایتی با بیان اینکه در بخش بسیج مهندسین صنعت نیز 75 هزار عضو در سراسر کشور داریم، افزود: سمینارهای علمی با حضور مهندسین جوان و دانشجویان مهندسی از جمله اقدامات بسیج مهندسین در راستای توسعه سطح علمی در کشور است.
 
مسوول سازمان بسیج مهندسین کشور با تاکید بر اینکه در بعد انرژی مصرف بالایی داریم، اظهار کرد: مصرف بالای انرژی یک تهدید است، به ویژه اینکه سوخت های فسیلی همچون بنزین، گازوئیل و گاز مورد مصرف روزانه است.
 
وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی و اشتغال نیز فعالیت های خوبی در حال انجام است، اضافه کرد: با توجه به حرکت تحصیلات از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد و در آینده ای نزدیک به سمت دکترا باید اقداماتی در زمینه تامین شغل برای این قشر صورت گیرد.
 
مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با تاکید بر اینکه زمانی بی سوادی معضل جامعه بود، تصریح کرد: در عصر حاضر مشکل اصلی  نبود شغل برای تحصیل کرده ها است.
 
کفایتی ادامه داد: باید در راستای خود اشتغالی و تشکیل شرکت های دانش بنیان برای تامین شغل و استفاده از ظرفیت های خصوصی و دولتی تلاش کنیم.
 
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنی کاهش تهدیدی و خسارت های که از منشاء طبیعی و غیرطبیعی و با روش غیرنظامی و بدون جنگ افزار نظامی است، ادامه داد: بسیج یک تشکل مردمی و غیرنظامی است که به لحاظ تشکیل اتاق فکر و عملیاتی کردن پدافند غیرعامل می تواند در جهت محقق کردن پدافند غیرعامل نقش آفرینی کند.
 
مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور تصریح کرد: پدافند غیرعامل در این راستا فعالیت های خوبی با کمک بسیج انجام داده و به سمت عمق بخشیدن با حضور نیروی انسانی متخصص و متعهد در عرصه های مختلف است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز با بیان اینکه تفکر و تبلور روحیه بسیجی رفع کننده بسیاری از مشکلات جامعه است افزود:تلاش های بسیاری در راستای دسترسی به پیشرفت های روز دنیا از سوی این افراد صورت گرفته است.

فعالیت تحصیل کرده ها برای آماده سازی زمینه های علمی

سرتیپ دوم پاسدار مهدی صدیقی با بیان اینکه امروز با وجود پیشرفت های علمی و تکنولوژی بر تحصیل کرده های کشور افزوده می شود گفت: پدافند غیرعامل در بالا بردن سطح دانش افراد به ویژه مهندسین بسیار موثر است.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری نشست های مهندسین در حوزه پدافند غیرعامل می تواند در کاهش چالش ها نقش بسزایی داشته باشد.
 
صدیقی اضافه کرد: با وجود پیشرفت های خوب در علوم و فنون مختلف توسط دانشمندان جوان ایرانی هنوز به جایگاه اصلی که در شان نظام و ملت ایران است نرسیدیم.
 
وی همچنین خواستار حضور و فعالیت تحصیل کرده ها برای آماده سازی زمینه های علمی و حضور نوجوانان و جوانان در عرصه های مختلف علمی شد و افزود: این قشر نقش بسزایی در آگاه سازیافراد در حوزه های مختلف دارند.
 
نخستین سمینار آموزشی پدافند غیر عامل با رویکرد مهندسی به مناسبت هفته بسیج و به منظور افزایش توان علمی و آشنایی بیشتر بسیج مهندسین با آخرین دستاوردهای حوزه پدافند غیر عامل در سالن پیامبر اعظم(ص)  استانداری برگزار شد.

در این سمینار که جمعی از اساتید دانشگاه مالک اشتر و سازمان انرژی اتمی کشور حضور داشتند محورهای مدیریت بحران و اقدامات مهندسی سازگار با اصول پدافند غیر عامل و نقش آن در کاهش آسیب پذیری زیرساخت های حساس و مهم کشور در مواقع بحران بررسی  شد.

در این مراسم دو نفراساتید دانشگاه مالک اشتر و سازمان انرژی اتمی به بیان آموزش های در حوزه مهنسی و زیرساخت ها با موضوع پدافند غیر عامل پرداختند.


 

کد خبر 2179644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha