۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱

همزمان با هفته بسیج انجام می شود؛

برگزاری یادواره شهید احمدرضا عباسی در استان مرکزی/ دیدار با خانواده 600 شهید دانش‌آموز

برگزاری یادواره شهید احمدرضا عباسی در استان مرکزی/ دیدار با خانواده 600 شهید دانش‌آموز

اراک-خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از برگزاری یادواره شهید احمدرضا عباسی به عنوان شهید شاخص ملی همزمان با هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم مهدی صدیقی، صبح سه شنبه در نشست خبری هفته بسیج افزود: شهید احمد رضا عباسی از شهدای دانش آموز استان مرکزی و زبده ترین دانش آموزان بود.
 
وی با بیان اینکه ایشان علاقه زیادی به تحصیل  علم و دانش داشت، ادامه داد: کسب رتبه اول کلاس در دو پایه سوم و چهارم ابتدایی و سال های دوم و سوم دبیرستان، از جمله موفقیت های وی در زمینه علمی است.
 
رییس ستاد برگزاری یادواره شهید شاخص ملی افزود: این شهید بزرگوار در تحصیل بسیار جدی و برنامه محور بود و اوقات فراغت خود را بیشتر به مطالعه کتاب های غیر درسی و انجام  فعالیت فرهنگی و هنری می گذراند.
 
صدیقی با بیان اینکه ایشان به کتاب و کتابخوانی علاقه داشت گفت: این شهید دانش آموز دارای دو مقاله نوشت و کتب بسیاری را خریداری و مطالعه می کرد.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در گرامیداشت هفته بسیج نیز برنامه ها و فعالیت های به منظور ترویج فرهنگی بسیجی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه و ارائه عملکرد این قشر طرح شده است.
 
دیدار با خانواده 600 شهید دانش آموز استان

 
رییس ستاد برگزاری یادواره شهید شاخص ملی اظهار کرد: گلباران گلزار شهدا در سراسر استان توسط بسیجیان، برگزاری برنامه های فرهنگی و افتتاح پروژه های عمرانی از جمله برنامه ها این هفته است.
 
صدیقی دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: استان مرکزی 600 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.
 
وی با بیان اینکه دیدار و سرکشی خانواده این شهدا از 28 آبان ماه آغاز شده ابراز امیدواری کرد: این برنامه تا پایان هفته بسیج این امر در سراسر استان اجرا شود.

برگزاری نشست خانه های علمی نخبگان
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزاری نشست خانه های علمی نخبگان، جشنواره ابتکارات و خلاقیت، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان بیماران، افتتاح جشنواره دوسالانه عکس بسیج و صبحگاه مشترک دانش آموزی در استان را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.
 
صدیقی اظهار کرد: همایش «میقات صالحی» در مصلی های نماز جمعه سراسر استان، نشت حلقه های صالحین و مربیان، توزیع رایگان مرغ بومی در راستای تحقق جهاد اقتصادی از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی استان عنوان کرد.
 
وی در ادامه به نقش بسیج در امنیت ملی و عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: بسیجیان در عرصه های مختلف علمی و فناوری پیشتاز بوده به طوری که در این راه شهدای را تقدیم انقلاب کردند.
 
رییس ستاد برگزاری یادواره شهید شاخص ملی با اشاره به عملیات های مختلف در دوران جنگ و دفاع مقدس، اضافه کرد: بسیجیان همواره در خط مقدم نبرد حق علیه باطل بوده و حضور گسترده در دفاع از این مرزوبوم داشتند.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت های این قشر در تولید علم و دانش اشاره کرد و افزود: شهدای گرانقدری همچون شهید علی محمدی، شهید احمدی روشن و دیگر شهدای هسته ای از این قشر بودند.
 
گفتنی است، شهید احمد رضا عباسی در تاریخ 14 آذر سال 61 به پایگاه بسیج رفت و برای اعزام به جبهه و حضور در کنار رزمندگان نام نویسی کرد.
 
چهار روز بعد برای آموزش نظامی به پادگان حمزه تهران اعزام شد و در پادگان حمزه بسیار با نشاط و سرحال بود و با اعتماد به نفس بالا، بطور منظم در کلاس های آموزش نظامی شرکت می کرد.
 
وی در 20 اسفند سال 61 به همراه گردان یا زهرا(س) از تیپ قمر بنی هاشم، به نزدیکی پاسگاه زید عراق ( واقع درمرز مشترک ایران و عراق و در30کیلومتری شمال خرمشهر) اعزام شد و در ساعت 16:30 روز هفتم فروردین 62 هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی جهت گفتگو با فرمانده اش، مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نایل شد.

کد خبر 2178313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha