۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۵۸

در شازند/

رونمایی از كتاب شهيد عباسي/ راهپیمایی و اعتصاب دانش آموزان نقش زیادی در شکل گیری انقلاب داشت

رونمایی از كتاب شهيد عباسي/ راهپیمایی و اعتصاب دانش آموزان نقش زیادی در شکل گیری انقلاب داشت

اراک - خبرگزاری مهر: جانشين فرماندهي سپاه روح‌الله استان مركزي از مراسم رونمايی كتاب شهيد عباسی از شهداي شاخص ملي با عنوان عروج ملكوت در شهرستان شازند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن كريمی،ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در رابطه با هفته بسيج دانش‌آموزی گفت: هفتم تا 13 آبان‌ماه به نام هفته بسيج دانش‌آموزی نامگذاری شده كه اين ايام يادآور رشادت و جانفشانی‌های شهدای دانش‌آموز به‌ويژه شهيد حسين فهميده است.

سردار کریمی با بیان اینکه هفته بسیج دانش آموزی از هفتم آبان ماه جاری آغاز و تا روز 13 این ماه ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان هم در شکل گیری انقلاب و هم در تداوم این نهضت عظیم نقش بسیار زیادی داشتند و شهادت 36 هزار دانش آموز در جنگ تحمیلی سند معتبری بر این مدعا است.

راهپیمایی و اعتصاب دانش آموزان نقش زیادی در شکل گیری انقلاب داشت

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی افزود: دانش آموزان با راهیپمایی و اعتصاب در مدارس به ویژه در سال 57، روشنگری خانواده ها و دانش آموزان دیگر، توزیع اطلاعیه ها و شب نامه ها و تنظیم شعارهای انقلاب نقش بسیار زیادی در شکل گیری این نهضت مقدس انقلاب داشته اند.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دیدار با خانواده های شهدا، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، اردوهای راهیان نور در مدارس خاص، صبحگاه دانش آموزی، مسابقات نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا و حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در آیین راهپیمایی 13 آبان از دیگر برنامه های مهم سپاه روح الله این استان در هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز است.

وی اظهار کرد: همچنین حضورمنسجم در نمازعبادی سیاسی جمعه، قرائت بیانیه، کوه پیمایی ویژه دانش آموزان بسیجی، برگزاری مسابقات ورزشی جام شهید احمدرضا عباسی در سراسر استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های مهم سپاه روح الله استان مرکزی در هفته بسیج دانش آموزی است.

شهدای دانش‌آموز به‌عنوان حماسه‌سازان انقلاب اسلامی

جانشين فرماندهی سپاه روح‌الله استان ادامه داد: شهدای دانش‌آموز به‌عنوان حماسه‌سازان انقلاب اسلامی با مجاهدت و رشادت خود در سايه ايمان و معرفت الهی از انقلاب و آرمان‌های اسلام دفاع كرده و در مقابل شياطين استكبار جهانی ايستادند و امروز اين وظيفه يكايك ماست كه ياد و خاطره شان را گرامی بداريم و ادامه دهنده راهشان باشيم.

 


 

سردار كريمی خاطرنشان كرد: استان مركزی 6 هزار و 200 شهيد تقديم انقلاب اسلامی كرده كه از اين ميان قريب به 950 شهيد دانش‌آموزی است.
 
جانشين فرماندهی سپاه روح‌الله استان با اشاره به تقارن هفته بسيج دانش‌آموزی با ايام محرم ادامه داد: انقلاب امام خمينی(ره) تداوم نهضت عظيم عاشوراست و در واقع حضرت امام(ره) با الگوگرفتن از نهضت عظيم عاشورا انقلاب خود را رقم زده و حكومت اسلامی را تشكيل دادند تا در سايه آن دستورات اسلام و انقلاب در جامعه ساری و جاری شود.

تقارن هفته بسيج دانش‌آموزی با ايام محرم

سردار كريمی، الهی بودن، نبوت، رسالت و امامت برقراری عدالت را از جمله ويژگی‌های نهضت امام خمينی(ره) برشمرد و بيان كرد: نهضت بنيانگذار انقلاب به پشتوانه حركت انقلابی مردم رقم خورد و امروز نيز به‌واسطه همين پشتوانه است كه استمرار و تداوم يافته به طوری كه حضرت امام(ره) نيز همواره از اين حركت كه همان قيام برای دستيابی به يك هدف مقدس بود به‌عنوان يك نهضت عظيم ياد می كردند.
 
جانشين فرماندهی سپاه روح الله استان مركزی الگوی حركت بسيج را نهضت عظيم عاشورا دانست خاطرنشان كرد: نهراسيدن از دشمنان و مقابله در برابر توطئه‌های آنان، گذشتن از همه چيز در راه خدا و احيای ارزش‌های اسلام و انقلاب و ... از جمله آموزه‌هايی است كه می‌توان از نهضت عظيم عاشورا فراگرفت و در نهضت انقلابی امروز تعميق داد.
 
مسئول سازمان بسيج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مركزی با بيان اينكه بسيج مظهر وحدت و بازوي تواناي اسلامي است، افزود: بی‌شك در اين زمينه تحقق ارتش 10‌ ميليونی ملت ايران را بسيج دانش‌آموزان تشكيل ‌می‌دهد.

بسيج لشگر مخلص خدا تعبيری جانانه است

 مسئول سازمان بسيج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مركزی با تبريك هفته بسج دانش‌آموزي، اظهار كرد: بسيج لشگر مخلص خدا تعبيری جانانه است؛ چراكه هيچ عملی آنگاه كه از سر اخلاص سر نزند اين همه عزت و عظمت نمی‌يابد.
 
محمدتقی امينی با بيان اينكه بسيج مظهر وحدت و بازوی توانای اسلام است، افزود: بی‌شك در اين زمينه تحقق ارتش 10‌ ميليونی ملت ايران را بسيج دانش‌آموزان تشكيل ‌می‌دهد و بی‌گمان آينده مملكت اسلامی ما در دست دانش‌آموزان انقلابی و بسيجی خواهد بود كه قله‌های ايمان را فتح كرده و ايران اسلامی را در اوج عزت و اقتدار قرار خواهند داد.

 


 

مسئول سازمان بسيج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان با اشاره به آغاز هفته بسيج دانش‌آموزی كه عطرآگين به ياد و نام 36هزار شهيد و550 هزار دانش‌آموز رزمنده سال‌های ايثار و حماسه سازمان بسيج دانش‌آموزی عموم دانش‌آموزان، جوانان و به ويژه پيشگامان و پويندگان سرافراز بسيجی استان را برای حضور مستقل و پرشور در برنامه‌های هفته بسيج دانش‌آموزی امسال فراخواند.

پيروزي‌های درخشان در جشنواره‌‌های علمی و المپيادهای ملی
 
وی اظهاراميدواری كرد؛ دانش‌آموزان با اتكا به عنايت الهی و تحت زعامت ولی و نايب شايسته امام زمان(عج) همانند زمانه نبرد تكليف ملی و شرعی خود را دريابند و بدان عمل كنند؛ تكليفی كه در گذر زمان بنا بر نياز انقلاب اسلامی جلوه‌ای تازه به خود می‌گيرد.

امينی در ادامه تصريح كرد: پيروزي‌های درخشان در جشنواره‌‌های علمی و المپيادهای ملی و بين‌المللی نمايانگر تلاش‌های موفقيت‌آميز دانش‌آموزان امروز زنان و مردان آينده جامعه اسلامی است.

امینی در پايان خاطرنشان كرد: دانش‌آموزان بسيجی استان مركزی ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌های حضرت امام راحل و بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای بر سر پيمان با شهيدان به ويژه شهيد فهميده و 36هزار لاله شهيد دانش‌آموز محكم و استوار ايستاده و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی از هيچ تلاشی دريغ نكرده و آماده فداكاری در مسير الهی هستند.
 

کد خبر 2164488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha