۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷

حاتمی:

شرکت 20000 جوان در اردوهای جهادی استان مرکزی/43 خانه عالم و مکان ورزشی در مناطق محروم احداث شد

شرکت 20000 جوان در اردوهای جهادی استان مرکزی/43 خانه عالم و مکان ورزشی در مناطق محروم احداث شد

اراک - خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله هدف از اردوهاي جهادي مشاركت جوانان و كادر سازي براي نظام دانست و گفت: در اردوهای جهادی تابستان امسال استان مرکزی 20 هزار نفر از اقشار مختلف شرکت کردند.

سرهنگ احمد حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر  انجام كار و كمك به دولت، انجام فعاليت هاي فرهنگي جوانان در مناطق محروم، آشنايي جوانان با محرومين و محروميت و كارگروهي و مسئوليت پذيري آنان را از ضرورتهاي مشاركت و حضور جوانان در اردوهاي جهادي برشمرد و اظهارداشت: اردوهای جهادی استان مرکزی در قالب اردوهای یک، سه، هفت، 10 و 14 روز به همین منظور در تابستان امسال برگزار شد.

وی يكي از محصولات اين اردوها ارائه خدمات مورد نياز به مناطق محروم با مشاركت جوانان و دانشجويان دانست و گفت: فعالیت این اردوها در بخش های عمرانی، آموزشی و بهداشتی ، بهسازی مدارس و خانه ها در مناطق محروم استان مرکزی انجام شد.

احداث 43 خانه عالم و مکان ورزشی در مناطق محروم

احمدی اضافه کرد: جوانان شرکت کننده در اردوهای جهادی، در طول تابستان امسال 43 خانه عالم، غسالخانه و مکان ورزشی در استان مرکزی احداث کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله اضافه کرد: همچنین در این مدت 200 اکیپ بهداشتی درمانی و 69 اکیپ جهادی جهت بهسازی،رنگ آمیزی و تعمیر میز و صندلی به 166 مدرسه مناطق محروم اعزام شدند.

وی با تاكيد بر كيفي بخشي اردوهاي جهادي برپايه اقدامات فرهنگي اظهار داشت: اردوهاي جهادي با استقبال جوانان و شور و شوق دانشجويان همراه  است که برای استقبال بیشتر باید با اطلاع رساني به موقع محقق می شود.

مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه روح الله مركزي در ادامه گفت:طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب، جوانان بايد در مسير اردوهاي جهادي راهنمايي و سازماندهي شوند و دستگاه هاي دولتي نيز امكانات و مصالح مورد نياز را تامين كنند


احمدی با اشاره به حضور دانشجویان از میان این 20 هزار نفر در اردوهای جهادی یاداور شد: از میان شرکت کنندگان در اردوهای جهادی امسال 700 نفر دانشجو بودند که از دانشگاه‌های سراسر استان در اردوهای جهادی شركت كردند.

وی برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن و احكام، برگزاری كلاس‌های تقويتی ويژه دانش‌آموزان و برگزاری كارگاه آموزش خانواده را از جمله محورهای حوزه آموزش و ساخت غسالخانه، تعمير و بازسازی منازل محرومان، رنگ‌آميزی مدارس و ... را از جمله محورهای حوزه عمران برشمرد.

گفتنی است سال گذشته بیش از 90 هزار نفر روز در اردوهای جهادی استان شرکت کردند.

 

 







 

 



 

کد خبر 2146416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha