۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰

دوم آبان ماه؛

واقعه غدیر در اراک بازسازی می شود

واقعه غدیر در اراک بازسازی می شود

اراک - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: بازسازی واقعه تاریخی غدیر به مناسبت عید سعید غدیر خم دوم آبان ماه با هدف تبیین فلسفه ولایت برای مخاطبان در میدان سرداران اراک برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید عطاء الله میرکمالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایش زنده و میدانی وقایع تاریخی اسلام به منظور انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان به ویژه جوانان بسیار تاثیر گذار است، افزود: واقعه غدیر نقطه عطفی برای شیعیان است که تا کنون خوب تبیین نشده است.

وی با تأکید بر این‌که غدیر عزت اسلام، مسلمانان و رمز نهضت اسلامی است، ادامه داد: غدیر استمرار راه رسالت و نبوت است و این دشمنی‌هایی که می‌شود حقانیت غدیر خم را بیشتر آشکار می‌کند.

سرهنگ میرکمالی ادامه داد: تمام هدف دشمنان این بود که علی(ع)‌ را از صحنه سیاست کنار بگذارند چرا که می‌دانستند حضرت علی(ع) با دیگر خلفا فرق دارند.

وی با اشاره به جنایت‌ و خیانت‌های معاویه بن ابی‌سفیان نسبت به اسلام و مسلمانان خاطرنشان کرد: بزرگترین جنایت معاویه این بود که فرزند تارک الصلاة‌ خود را خلیفه مسلمانان قرار داد و نتیجه آن شهادت سید‌الشهدا(ع) شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه همزمان با سراسر کشور در شهرستان اراک با حضور 300 بسیجی هنرمند برای نشان دادن عظمت روز واقعه غدیر بازسازی می شود، گفت: همه باید دست به دست هم دهند تا در روز عید سعید غدیر خم بتوانیم با به تصویر کشیدن این واقعه در ثواب این فعالیت فرهنگی سهیم شویم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: مسئله غدیر مظلوم واقع شده و باید این مسئله بیشتر در جامعه تعمیق شود و از ادارات خواست تا با تمام قوا در امر بازسازی واقعه غدیر با ناحیه مقاومت بسیج اراک همکاری نمایند.

میر کمالی گفت: وظیفه ماست که با حفظ و حراست از این واقعه تاریخی و تبیین صحیح آن برای نسل های حال و آینده در مسیر ولایت مداری و ولایت پذیری گام برداریم.

این واقعه در دوم آبان ماه ساعت 15 بعداز ظهر تا نماز مغرب و عشا در میدان سرداران این شهر برگزار می شود.

کد خبر 2155910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha