۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

موفق:

نرخ بيکاري در خراسان شمالي 0.6 درصد کاهش يافت

نرخ بيکاري در خراسان شمالي 0.6 درصد کاهش يافت

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیر كل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس جديدترين آمار ارائه شده از سوي مرکز آمار ايران، نرخ بيکاري در اين استان در پاييز امسال به نسبت تابستان سال جاري 0.6 درصد کاهش داشته است.

محمدرضا موفق در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری پاييزي در خراسان شمالي در سال جاري به نسبت تابستان امسال 0.6 درصد کاهش داشته است.

به گفته وي مرکز آمار ايران نرخ بيکاري جمعيت 10 ساله و بيشتر در خراسان شمالي را براي پاييز امسال 11.2 درصد ذکر کرده که اين ميزان به نسبت مدت مشابه پارسال 0.1 درصد کاهش را نشان مي دهد.

اين مسئول افزود: در پاييز پارسال نرخ بيكاري جمعيت افراد 10 سال به بالاي خراسان شمالي 11.3 درصد اعلام شده بود.

موفق اضافه کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوي مركز آمار ايران در پاييز امسال متوسط نرخ بيكاري در كل كشور 10.3 درصد بوده كه اين ميزان به نسبت مدت مشابه پارسال 0.9 درصد و به نسبت تابستان امسال 0.1 درصد كاهش داشته است.

به گفته وي از نظر نرخ بيكاري، خراسان شمالي در رده نوزدهم كشور قرار دارد به گونه اي كه در اين آمار استان گلستان با نرخ بيكاري چهار درصد كمترين ميزان و استان لرستان با نرخ بيكاري 18.9 درصد بيشترين ميزان بيكاري نيروي كار را در پاييز امسال به خود اختصاص داده است.

مدیر كل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در پايان بهبود نسبي فعالیت های اقتصادی از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان را از جمله دلايل کاهش نرخ بيکاري در خراسان شمالي ذکر کرد.

کد خبر 2210175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha