۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸

در دهه فجر/

110 روحانی ايراني و خارجي به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می‌شوند

110 روحانی ايراني و خارجي به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می‌شوند

بجنورد- خبرگزاري مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال، این اداره کل 110 روحانی و مبلغ ایرانی و خارجی را به مناطق مختلف استان اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به این مناسبت اداره کل تبلیغات اسلامی استان 110 روحانی ایرانی و خارجی را برای حضور در برنامه های بزرگداشت دهه فجر، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و برپایی گفتمان های دینی به روستاها و شهرهای خراسان شمالی اعزام می کند.

وی با بیان این که از این تعداد 10 مبلغ خارجی و مابقی روحانیان ایرانی و غالبا بومی استان هستند، افزود: مبلغان خارجی که برای حضور در جشن های انقلاب به خراسان شمالی دعوت شده اند اهل کشورهای اروپایی، آفریقا و آسیای مرکزی بوده و در حال حاضر در حوزه های علمیه قم و مشهد مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

به گفته حجت الاسلام ایزانلو برنامه حضور مبلغان خارجی در جشن های گرامیداشت دهه فجر در استان خراسان شمالی از دو سال پیش اجرا می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در این ایام 100 روحانی ایرانی نیز برای حضور در جشن ها و برنامه های دهه فجر به روستاها و مناطق محروم و مدارس و دانشگاه ها اعزام می شوند.

حجت الاسلام ایزانلو افزود: بر اساس برنامه در ایام الله دهه فجر امسال 85 روحانی طرح سفیران آدینه در خراسان شمالی با هدف معرفی شخصیت و آرمان های امام خمینی(ره) به روستاها و مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: همچنین در این دهه 15 روحانی نیز در قالب طرح بشیران به منظور برگزاری گفتمان های دینی با موضوع های معرفی انقلاب اسلامی و آسیب شناسی آن به مدارس و دانشگاه های خراسان شمالی اعزام می شوند.

حجت الاسلام ایزانلو ادامه داد: اعزام مبلغان طرح بشیران به مدارس و دانشگاه ها با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی استان صورت می گیرد.

مسؤول کمیته قرآنی ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی در ادامه در مورد برنامه های این کمیته در ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این کمیته در 10 روز مزبور بیش از 50 عنوان برنامه قرآنی را در سطح استان برگزار می کند.

حجت الاسلام ایزانلو اظهار داشت: همایش حافظان قرآن ویژه فرهنگیان و دانش آموزان، نشست انس با قرآن، جشن های قرآنی، گفتمان دینی با موضوع قرآن، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی، برپایی مسابقه وبلاگ نویسی قرآنی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و جشنواره قصه گویی قرآن از جمله برنامه هایی است که در دهه فجر امسال از سوی کمیته قرآنی ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی برگزار می شود.

وی همچنین به برنامه هایی که قرار است کمیته انجمن های اسلامی و هیئات مذهبی ستاد دهه فجر استان خراسان شمالی در ایام الله دهه فجر برگزار کند نیز اشاره کرد و گفت: کمیته مذکور برنامه هایی نظیر جشن های ولادت امام حسن عسگری(ع)، مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه(س)، همایش بصیرت افزایی و تجلیل از مداحان شاخص خراسان شمالی را برگزار می کند.

کد خبر 2223287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha