۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح شد:

اصلاح 32 ایراد شورای نگهبان به بودجه 93 با الحاق یک بند/ بررسی پیشنهاد دولت برای هدفمندی در کمیسیون تلفیق

اصلاح 32 ایراد شورای نگهبان به بودجه 93 با الحاق یک بند/ بررسی پیشنهاد دولت برای هدفمندی در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع ایراد شورای نگهبان به بند هایی در لایحه بودجه سال 93 که جنبه قانون گذاری دارد، بندی به بودجه اضافه شد که بر اساس آن تمامی احکامی که در بودجه مصوب شده فقط برای سال 93 اعتبار دارد.

حسینعلی حاجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان تعدادی از مصوبات بودجه را مغایر با اصل 53 قانون اساسی تشخیص داده بود، بر اساس این اصل از قانون اساسی هر گونه گردش مالی دولت باید به حساب خزانه واریز شود و پس از آن قابلیت هزینه دارد. کمیسیون تلفیق ایرادات شورای نگهبان در این خصوص را رفع کرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رفع ایراد شورای نگهبان به بند هایی در لایحه بودجه سال 93 که جنبه قانون گذاری داشته و ماهیت بودجه ای ندارد، بندی به بودجه 93 اضافه شد که بر اساس آن تمامی احکامی که در بودجه مصوب شده است فقط برای سال 93 اعتبار دارد.

وی افزود: با افزودن این بند به لایحه بودجه 32 ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه رفع شد.

حاجی با اشاره به احتمال بررسی تبصره هدفمندی یارانه ها در جلسه نوبت عصر کمیسیون تلفیق گفت: تلاش می کنیم تنها قسمتی از این تبصره که مورد ایراد شورای نگهبان است را اصلاح کنیم اما اگر اصلاح جزء در کمیسیون تلفیق رای نیاورد امکان دارد پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت مطرح شود.

 به گزارش مهر شورای نگهبان 32 بند از لایحه بودجه را به دلیل داشتن ماهیت قانون گذاری مورد ایراد قرار داد.سال گذشته نیز تعدادی از بند های لایحه بودجه با ایراد شورای نگهبان مبنی بر ماهیت قانون گذاری این بند ها حذف شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پی اصرار نمایندگان برای طرح پیشنهاداتی در جریان بررسی لایحه بودجه که جنبه قانون گذاری داشت از گفتگویش با رئیس جمهور برای ارائه لایحه مستقل برای احکام بودجه ای خبر داد و از نمایندگان درخواست کرد تا از طرح چنین پیشنهاداتی خودداری کنند.

کد خبر 2237367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha