۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

بچه‌ها در قالب قصه با موزه آشنا می‌شوند

بچه‌ها در قالب قصه با موزه آشنا می‌شوند

سومین دوره کارگاه‌های آموزشی راهنمایان موزه با محوریت راهنمایی برای کودکان در موزه ملک برگزار می‌شود تا در قالب قصه‌گویی و قصه‌نویسی بچه‎ها را با فضای موزه و اشیای آن آشنا کند.

رضا دبیری‌نژاد، رئیس موزه ملک در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری یک کارگاه و مسابقه سه روزه برای راهنمایان موزه خبر خبر داد و افزود: سه شنبه، ششم اسفند یک کارگاه آموزشی برای راهنمایان موزه با محوریت راهنمایی برای کودکان برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک روزه، شرمین نادری، قصه‌نویس و نویسنده رمان«ماه‌گرفته‌ها»، مریم اخگری، فرشته قبادی عضو شورای کتاب کودک و لیلا کفاش‌زاده، مدیر بخش کودک کاخ موزه گلستان به آموزش«قصه‌گویی برای کودکان»، «خلاقیت در آموزش»، «میراث فرهنگی برای کودکان» و «قصه‌پردازی آثار» می‌پردازند.

رئیس موزه ملک با اشاره به ضرورت وجود راهنمایانی در موزه که با ذهن و زبان بچه‌ها آشنا هستند گفت: انگشت‌شمارند موزه‌هایی که راهنمای ویژه کودک داشته باشتد و امروز، ضرورت وجود چنین راهنمایایی بیش از گذشته احساس می‌شود و ما زمانی می‌توانیم بچه‎‌ها را به بازدید از موزه و آشنایی با تاریخ و فرهنگ و پیشینه خود تشویق کنیم که راهنمایانی باشند که زبان کودکان و راه ارتباط با آنها را بدانند و از قالب قصه و نمایش برای معرفی موزه و اشیا و بخش‌های مختلف آن بهره ببرند.

ه گفته دبیری‌نژاد، چهار و پنج‌شنبه، هفتم و هشتم اسفندماه نیز مسابقه‌ای برای راهنمایان گردشگری در دو مرحله برگزار می‌شود. در مرحله نخست، راهنمایان موزه خود یک شیء موزه‌ای را انتخاب و درباره‌اش قصه‌سرایی می‌کنند. کسانی که پذیرفته شوند و به مرحله نهایی برسند برای انچه مدرسان کارگاه آموزشی تعیین کرده‌اند قصه می‌گویند.

مراسم پایانی این دوره آموزشی، پنج شنبه هشتم اسفندماه در موزه ملک و با حضور مصطفی رحماندوست برگزار می‌شود.
 

کد خبر 2243184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha