۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۴

در کارگروه اشتغال استان مرکزی مطرح شد:

تنها راه نجات کشور اختصاص پول برای تولید است نه تشریفات/47 هزار نیروی بیکار در استان مرکزی وجود دارد

تنها راه نجات کشور اختصاص پول برای تولید است نه تشریفات/47 هزار نیروی بیکار در استان مرکزی وجود دارد

اراک-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه راه نجات کشور اختصاص پول برای تولید است نه تشریفات، گفت: منابع بانکی با مدیریت صحیح می تواند کمک تولید باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، عصر شنبه در کارگروه اشتغال استان مرکزی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: بخش قابل توجهی از سرمایه ها در اختیار بانک ها، بیمه ها، موسسات پولی قرار دارد که این سرمایه ها باید مدیریت شود.

وی افزود:  نزدیک به 130 میلیارد تومان نیز معوقات این مراکز محسوب می شود که بیشتر این معوقات در نتیجه سود سرمایه گذاری به وجود آمده و شبهه شرعی دارد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: باید از پرداخت مبالغ برای تشریفات و ساختمان های بانک ها و موسسات و بیمه ها در خیابان های اصلی پیشگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه راه نجات کشور اختصاص پول برای تولید است نه تشریفات، اضافه کرد: منابع بانکی با مدیریت صحیح می تواند کمک تولید باشد.

آیت الله دری با انتقاد از عدم پرداخت وام های قرض الحسنه از سوی برخی بانک ها به نیازمندان و اختصاص 50 درصد این وام ها توسط روسای بانک ها و موسسات به وابستگان خود، اظهار کرد: منابع ارزی، ریالی و بانک که مدیریت حکیمانه داشته باشد گره از مشکلات کشور باز می کند.

10 هزار مجوز صنایع در استان صادره شده است

وی با تاکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام در استان مرکزی، گفت: حدود 10 هزار مجوز صنایع در استان صادره شده است که از این تعداد دو هزار و 800 واحد فعالیت 80 درصد به پایین دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: این امر نیازمند تدابیر حکیمانه و نظارت برای تولید و دو شیفته کردن صنایع، افزایش اشتغال و به کارگیری امکانات و تجهیزات استان است.

آیت الله دری تصریح کرد: این امر سبب درآمد 400 تا 500 میلیون دلاری استان برای کشور می شود که تنها با مدیریت و به کار گیری ظرفیت های استان در بخش کشاورزی و صنعت و پیشگیری از آسیب ها می شود.

وی همچنین به بهره وری در نیروی انسانی و سایر منابع تاکید کرد و گفت: این امر به رشد و توسعه و ایجاد رقابت کمک کرده و تحولی در کشور ایجا می کند.

سرمایه گذاری در جامعه امنیت است

استاندار مرکزی نیز با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری سبب امنیت در کشور است، افزود: زمانی قیمت ارز 3 هزار تومان بود که سه برابر شدن آن سبب ایجاد مشکلاتی در واحد های تولیدی شد.

محمد حسین مقیمی ادامه داد: واحدهای تولیدی باید برای گشایش اعتبار 130 درصدی پرداخت می کردند که نقدینگی یک واحد تولیدی برای ورود کالا 40 برابر شد و این به معنی توقف تولید بازدهی شده بود و امنیت که ثمره سال ها کار درست و منطقی است از بین رفت.

47 هزار نیروی بیکار در استان مرکزی

وی از 47 هزار نیروی بیکار در استان مرکزی خبر داد و گفت: از این تعداد 14 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بوده و متقاضی شغل هستند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی سالانه 12 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که باید پایدار باشد، اضافه کرد: عدم پرداخت تسهیلات تولیدی به صندوق اشتغال استان و لزوم توزیع ریالی و عدم توسعه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی از مشکلات در این حوزه است.

کد خبر 2284112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha