۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۰۵

مقیمی:

بسته بندی محصولات تولیدی در استان مرکزی ضعیف است/ مدیران دخل و خرج خود را همسو کنند

بسته بندی محصولات تولیدی در استان مرکزی ضعیف است/ مدیران دخل و خرج خود را همسو کنند

اراک– خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی از بی رونقی صنعت بسته بندی دراستان مرکزی انتقاد کرد و گفت: استان مرکزی علیرغم برخورداری از ظرفیت های تولیدی بسیار در بخشهای مختلف کشاورزی، صنایع دستی و ...متاسفانه در بخش بسته بندی محصولات تولیدی بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر شنبه با بیان این مطلب در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: ضعف در بسته بندی محصولات تولیدی، باعث شده تا محصولات در استان برای بسته بندی به شهرهای دیگر منتقل شده و در نهایت به نام آن استان یا شهر در بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی کوچک فعال در حوزه بسته بندی نیز به علت عدم برخورداری از قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی عمدتا خیلی زود تعطیل می شوند.

مقیمی خاطرنشان کرد: تقویت صنعت بسته بندی استان مرکزی در صنایع غذایی، بسته بندی حبوبات، محصولات دامی، دام و طیور، خشکبار و ....دراستان توانمند استان مرکزی ضروریست.

 

استاندار مرکزی اظهارداشت: استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی، استانی خودکفا در زمینه درآمدزایی است که بدون کمک از درآمدهای حاصل از فروش نفت عملکرد موفقی در درآمدزایی برای کشور داشته است خاطرنشان کرد: استان های دیگر بخش قابل توجهی از درآمدشان از محل فروش نفت است این در حالیست که در استان مرکزی اینگونه نیست.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته از محل درآمدهای نفتی در استان مرکزی گفت: این سرمایه گذاریها در سالهای گذشته باعث شده تا امروز استان مرکزی استانی توانمند در زمینه درآمدزایی باشد.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت تسهیل سرمایه گذاری در استان مرکزی افزود: دستگاههای اجرایی که در زمینه صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران اقدام می کنند باید کار خود را در این بخش تسهیل کنند.

مدیران با درک شرایط اقتصادی بودجه هزینه ای را بپذیرند

استاندار مرکزی در این جلسه در برابر برخورد مدیران دستگاههای اجرایی استان مرکزی با بودجه هزینه ای سالجاری و افزایش اندک این اعتبارات در سالجاری گفت: مدیران باید با درک شرایط اقتصادی حاکم برکشور درآمدها و هزینه های دستگاه خود را هماهنگ کنند.

مقیمی افزود: اگر امسال سال اقتصاد و فرهنگ است باید فرهنگ سازی لازم در راستای صرفه جویی و کاهش هزینه های اداری در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد.

وی درادامه کاهش هزینه های دولت را از اولویت های کاری دولت یازدهم برشمرد و افزود: تمامی کارشناسان اقتصادی کشور به بزرگی دولت و بالا بودن هزینه های آن باور دارند و باید این مهم اصلاح شود.

استاندار مرکزی با بیان این که هزینه های جاری دولت باید کاهش یابد افزود: دولت در تلاش است تا ضمن  کاهش هزینه های جاری راندمان کاری را بالا ببرد و این مسئله به این معنای شرایط ریاضتی نیست بلکه حذف هزینه های اضافی منظور دولت است.

مقیمی با بیان این که امکان افزایش اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی وجود ندارد افزود: در توزیع بودجه استان سعی شده به تمامی جوانب کارها از جمله حقوق کارمندان و پرداخت بازنشستگی افراد توجه ویژه شود.

تحقق بالغ بر388 میلیارد ریال درامدهای استان مرکزی در فروردین ماه امسال

مدیرکل امو اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز د راین نشست از وصول بالغ بر 388 میلیارد ریال درآمدهای وصولی  استان مرکزی در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: درآمدهای وصولی استان شامل درآمدهای عمومی و ملی در فروردین ماه سالجاری بالغ بر 388میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.2 درصد افزایش داشته است.

حسن میرزا خانی با بیان این که از رقم فوق بالغ بر 54 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای عمومی استان در فروردین ماه سالجاری که توسط دستگاه های اجرایی از محل درآمدهای عمومی به تفکیک درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیر مستقیم، درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات ،درآمدهای حاصل از جرائم و تخلفات، درآمدهای حاصل از مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول گردیده است، گفت: میزان وصولی درآمدهای ملی در استان طی مدت مزبور بر 47.8 میلیارد ریال می باشد.

وی ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی استان با 94.1 درصد سهم از وصول درآمدهای عمومی استان درماه مزبور شامل درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم مالیاتی به ارزش 365 میلیارد ریال را وصول کرده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاه های اجرائی استان را کسب نموده است.

درآمدهای حاصل از مالیات بالغ بر 259.3 میلیارد ریال

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی میزان درآمدهای حاصل از مالیاتهای مستقیم در فروردین ماه سالجاری را بالغ بر 259.3 میلیارد ریال اعلام کرده و اظهار داشت: 70.9 درصد کل درآمدهای مالیاتی استان را در این دوره شامل می گردد.

میرزاخانی ادامه داد:  درآمدهای حاصل از وصول مالیاتهای مستقیم استان در این مدت که فقط شامل مالیات بر کالاها و خدمات به میزان وصولی 106 میلیارد ریال است با سهم 29.1 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می گردد.

وی با بیان این که میزان وصولی سایر دستگاه های اجرایی بجز اداره کل مالیاتی و ردیف سایر درآمدها از کل وصولی های استان درمدت مزبور22.2 میلیارد ریال و با سهم 5.7 درصد می باشد افزود:  ناحیه انتظامی منطقه مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی 16 میلیارد ریال و 4.1 میلیارد ریال در این مدت در اولویت های بعدی حجم و صولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال 93 با تلاش و پی گیری استاندار ، معاون برناه ریزی استاندار و نمایندگان مردم در مجلس درآمدهای مصوب استان نسبت به سال 93 حدود 18.3 درصد افزایش نشان می دهد که امیدواریم این امر بتاند در برگشت مازاد درامد به استان موثر باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: با افزایش دودرصدی مالیات بر ارزش افزوده امید است در سال جاری نیز با برنامه ریزی و تلاش دستگاه های اجرایی بویژه اداره کل امور مالیاتی نه تنها درآمدهای استان به صورت کامل و 100 درصد تحقق پیدا کند بلکه شاهد مازاد وصولی های استان نیز باشیم.

میرزاخانی در ادامه به درآمدهای وصولی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: درد آمدهای وصولی ملی و عمومی استان مرکزی در پایان سال 92 رقمی معادل یک هزار و 302 میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 35.5 درصد رشدداشته است.

کد خبر 2292910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha