۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۲۴

آیت الله دری نجف آبادی:

حیات اسلام به دلیل تبلیغات گسترده نظام سلطه به خطر افتاده است

حیات اسلام به دلیل تبلیغات گسترده نظام سلطه به خطر افتاده است

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ضمن هشدار به مسلمانان درباره ورود فرقه های مذهبی و خرافات در دین گفت: مردم ایران اسلامی بدانند حیات اسلام به دلیل تبلیغات گسترده بدخواهان و نظام سلطه به خطر افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای شهر اراک با تاکید بر بازگشت به اسلام ناب محمدی و روایات پیامبر افزود: باید روحانیون و دانشمندان با تقوای دین اسلام در کنار یکدیگر قرار گرفته و با آگاهی دادن به اقشار مختلف مردم دست به دست یکدیگر بدهند که بتوانیم با دشمنان اسلام مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه  امام راحل در تمام طول عمر خود، نگران اسلام ناب محمدی بودند تصریح کرد: امروز جهل و نادانی و مبارزه با سلطه و استعمار که اسلام آن را نفی کرده است از دغدغه های مقام معظم رهبری شده است.

آیت الله دری نجف آبادی به نقش تبلغی ماهواره ها اشاره کرد و گفت: استفاده از ماهواره یکی از مهمترین هجمه های فرهنگی است که آمریکای جنایتکار بر علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده که نه تنها برخی از مردم از آن استفاده می کنند بلکه از برنامه های آن الگو گیری نیز می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا باید اساس فرهنگ اسلامی در قالب ارزش ها و هنجارها و به صورت استدلالی و منطقی برای مردم تبیین شود خاطرنشان کرد: کانون فلسفه غرب وابستگی کشورها است ولی امام خمینی(ره) با الگوی حاکمیت دینی در ایران نشان داد که خودباوری و ایمان می تواند عامل استقلال باشد و همه هراس دشمن نیز از این ایدئولوژی است.

رای حداکثری مردم سوریه به بشار اسد

امام جمعه اراک با اشاره به رای حداکثری مردم سوریه به بشار اسد گفت: شکست نظامی آمریکا در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه باعث شده که  آمریکاییها از راه هجمه های فرهنگی به کشور ما حمله کند تا جوانان و نوجوانان این مزو بوم را به بی بند و باری و تباهی بکشند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی و خانواده ها باید نسبت به این مقوله بسیار واقع بینانه عمل کنند و بدانند که آمریکا و متحدانش به هیچ عنوان نگران ما نیستند بلکه تمام اعمالشان در راستای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه باید از تاریخ انقلاب درس بگیریم گفت: قیام 15 خرداد علاوه بر اینکه زمینه ساز جنبش ها و قیام های مردمی دیگر شد، مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی را هموار ساخت و رژیم وقت را متوجه عظمت جنبش مردمی با اراده و توکل خدایی ساخت.

امام جمعه اراک گفت: 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران و روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

شعبان آغاز دهه مهدویت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان یادآور شد: شعبان آغاز دهه مهدویت است که روحانیان و استادان دانشگاه ها باید در راستای آگاه سازی و آشنایی مردم با مهدویت و سیره امام زمان (ع) بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: همپنین در 15 شعبان و سالروز میلاد باسعادت امام زمان(عج) مردم ولایتمدار استان مرکزی باید جشن با شکوهی برگزار کنند.

وی از حضور پرشور و گسترده مردم استان مرکزی در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تقدیر کرد و گفت: مردم ولایتمدار و مومن این استان، با حضور گسترده در مرقد مطهر امام راحل، در مصلای بیت المقدس اراک و بیت تاریخی آن حضرت در شهرستان خمین عشق و علاقه خود را به بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد:  امام خمینی(ره) نماد عزت، شرف و آزادگی است که با استفاده از تمام تجارب خود گنج بزرگ قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی را در کشور به یادگار گذاشت و ارزشهای ناب دینی را احیا کرد.

وی اظهارداشت: امام راحل با مجاهدت و از خودگذشتگی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را ایجاد کرد که امروز خاری در چشم دشمنان است و در سایه بصیرت مردم انقلابی روز به روز بر اقتدار جهانی آن افزوده می شود.

کد خبر 2305582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha