۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

فدراسیون جودو در مبارزه با صغرسنی و دوپینگ جدی است/ با کار گلخانه‌ای نتیجه نمی‌گیریم

فدراسیون جودو در مبارزه با صغرسنی و دوپینگ جدی است/ با کار گلخانه‌ای نتیجه نمی‌گیریم

رئیس فدراسیون جودو اعلام کرد در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های متنوع و زیربنایی، جودو ایران را به سطح اول جودو دنیا نزدیک کند که در این راه باید معضلاتی چون دوپینگ و صغر سنی را از بین ببرد.

محمد علی رستگار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این فدراسیون، با بیان مطلب فوق افزود: جودو دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و اگر می‌خواهیم از این غافله عقب نمانیم، باید در اجرای برنامه‌های خود دقت و سرعت را چاشنی کار قرار دهیم، همچنین در این مسیر مشکلات متعدد را یکی بعد از دیگری با کمک تمامی اهالی جودو از بین ببریم.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیربنایی، مانند پروژه‌های استعدادیابی، نخبه‌پروری و توسعه آموزش قهرمانی در جودو از سال قبل آغاز شده و برای نتیجه دادن به زمان نیاز دارد. در جودو نمی‌توان با کار گلخانه‌ای نتیجه گرفت، زیرا زمان قابل توجهی برای رسیدن به دوران قهرمانی نیاز است.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: امسال بودجه ویژه‌ای را برای اجرای برنامه‌های توسعه آموزش قهرمانی و نخبه پروری اختصاص داده‌ایم و از آخرین دانش روز دنیا در برنامه‌ها بهره می‌بریم. حضور در اردوهای مشترک بین‌المللی و تمرین با بهترین‌های جودو جهان یکی از این برنامه‌هاست که از سوی سازمان تیم‌های ملی به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه جودو ایران با معضلات عدیده‌ای مواجه است که کار را برای رسیدن به این هدف با مشکل مواجه می‌سازد، یادآور شد: صغرسنی و دوپینگ از جمله این مشکلات هستند که به شدت درپی از بین بردن آن هستیم زیرا معتقدیم باوجود این مشکلات سایر برنامه‌ها نیز تحت شعاع قرار گرفته و نتیجه نخواهد داد.

رستگار با بیان اینکه از سال قبل درخواست‌های مکرری برای انجام تست دوپینگ به ستاد مبارزه با دوپینگ ارائه دادیم که این درخواست‌ها از ابتدای سال جدید بیشتر شد، اظهار کرد: همچنین در پی آن ماموران نادو در چند مرحله با حضور در اردوهای تیم ملی از اردونشینان آزمایش دوپینگ گرفتند تا اگر مشکلی است در داخل کشور مشخص شود. یکی از اهداف‌مان حفظ وجه بین‌المللی ورزش کشور است و تا آنجا که در هیچ میدان بین‌المللی جودوکاران ما تست مثبت نداشته‌اند و این برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: پیش از این هم گفته‌ام هدف‌مان ریشه‌کن کردن دوپینگ در جودو است و در این راه نیز آماده مقابله با هرمشکلی هستیم و به همین دلیل هم داوطلبانه می‌خواهیم تا از جودوکاران تست بگیرند، ضمن اینکه در کنار تست‌ها برنامه‌های آموزشی متعددی را در اردوهای تیم ملی، کلاس‌های مربیگری داریم تا فرهنگ مبارزه با دوپینگ و ورزش پاک را از داخل کلاس‌های آموزشی جودو آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون جودو همچنین گفت: برنامه‌های تیم ملی که برای حضور در بازی‌های آسیایی پیش از این تدوین شده به خوبی در حال اجراست و امیدواریم جودوکاران به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کرده و بتوانند در اینچئون نتیجه‌ای قابل قبول کسب کنند. 

کد خبر 2318566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha