۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۶

ستاری خبر داد:

1000 میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد

1000 میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: با تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تغییر در اقتصاد کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری ظهر شنبه در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهارداشت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان یک سری بسته های تسهیلاتی تعریف کرده ایم تا ایده های این شرکت ها تجاری سازی شود.

وی افزود: شما دانشجویان و اساتید می توانید خود را به عنوان شرکت دانش بنیان معرفی کنید و با ورود در این حلقه از معافیت های مالیاتی، گمرکی و تسهیلات صندوق شکوفایی و نوآوری برخوردار شوید.

ستاری بیان کرد: دانشگاه های کشور نیز باید هزینه های خود را از محل فروش محصول و کارهای عقد قرارداد و کارهای تحقیقاتی تامین کنند و با برنامه ریزی مشخص باید پیش بینی کنید در چند سال آینده چند درصد از هزینه ها از محل فعالیت شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصول تامین خواهد شد و چه میزان می توانید از مشکل بیکاری و نیازهای استان را با فعالیت های تحقیقاتی حل و تامین کنید.

وی تصریح کرد: در اقتصاد دانش بنیان نباید دانشجویان به دنبال میز و استخدام در دولت باشند بلکه باید با ایده های نوین و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بتوانند خود کارآفرین باشند و محصولاتی تولید کنند که در بازار مشتری داشته باشد.

هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نداریم

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: از توسعه پارکهای علم و فناوری حمایت می کنیم و در پرداخت تسهیلات به پارکهای علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: صندوق نوآوری زیر خاک بود و دولت با عزم جدی خود با اجرای قانون و حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان این صندوق را احیا کرده و با تامین بیش از یک هزار میلیارد اعتبار در آن زمینه ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فراهم شده است.

رئيس بنياد نخبگان كشور افزود: دولت باید کمک کند تا فعالیت های پژوهشی شما وارد بازار شود و مشتری داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: معاونت علم و فناوري ریاست جمهوری مرز دانش را تضمین می کند و کمک خواهد کرد دانش به تجاری سازی منجر شود.

افراد توانمند برای تجاری سازی محصولات تحقیقی وارد کار شوند

ستاری یادآورشد: اگر به استادان محقق بودجه داده شود که آن را تجاری کنند اشتباه است بلکه باید این دو از هم دیگر جدا شوند و افراد توانمند برای تجاری سازی محصولات تحقیقی وارد کار شوند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افزود: در جلوگیری از مهاجرت دانشجویان همه ما مسئولیم وقتی چیزی برای عرضه نداریم جوانان ما را خارجی ها جذب می کنند لذا باید مراکز رشد و پارک علم فناوری در کشور توسعه یابد و بتوانیم زمینه جذب دانشجویان نخبه در کشور را با استفاده از ایده های آنان را بخوبی فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: دانشگاه باید بتواند مشکلات کشاورزی، آب، اشتغال، صنعت و ترافیک را حل کند و ما نیز در حوزه تجاری سازی حمایت می کنیم و از شما انتظار داریم با برنامه ریزی زمینه برخورداری خود از تسهیلات صندوق را فراهم کنید.

اقتصاد دانش بنیان شعار نیست

ستاری تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان شعار نیست بلکه اولویت جدی ما است و بسیاری از زیرساخت های فکری در کشور باید متحول و عوض شود.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: زمانی 99 درصد از هرینه های دانشگاهی از جمله دانشگا آزاد از محل شهریه بود اما در اقتصاد دانش بنیان هزینه ها باید از کارهای تحقیقاتی تولید محصول و عقد قراردادهای پژوهشی و اجرایی تامین شود.

رئيس بنياد نخبگان كشور گفت: اساتید با افتخار باید شرکت های دانش بنیان تاسیس کنند تا زمینه درآمدزایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بخوبی فراهم شود.

وی اظهارداشت: هر شرکت‌های دانش‌بنیان که بتواند محصول خود را بفروشد 5 درصد میزان فروش از سوی معاونت علمی و فناوری به دانشگاه ها داده خواهد شد.

دانش فنی، مغزها و برندها هیچ گونه اهمیتی برای بانکها ندارد

ستاری ادامه داد: بانک ها در اقتصاد ما فقط زمین و سوله را برای پرداخت وام می شناسند و آن را برای ضمانت قبول می کنند اما دانش فنی، مغزها و برندها هیچ گونه اهمیتی برای بانکها ندارد.

رئيس بنياد نخبگان كشور گفت: اقتصادی که بر مبنای نفت بنا شده به دانشگاه و نخبه نیاز ندارد بلکه فقط تکنسین می خواهد تا تجهیزات آن را تامین کند اما ما باید به فکر ایده های جدید باشیم و صندوق نوآوری و شکوفایی زمینه حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان با پرداخت تسهیلات با کمترین سود و راحترین روش را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 2329850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha