۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۸

رفیعی:

12 میلیارد ریال کمک مردمی توسط بهزیستی استان مرکزی جمع‌آوری شد

12 میلیارد ریال کمک مردمی توسط بهزیستی استان مرکزی جمع‌آوری شد

اراک/خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در سه ماهه اول سال جاری توسط مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی 12 میلیارد ریال جمع آوری شده که از این میزان هفت میلیارد ریال نقدی، 3 میلیارد ریال غیر نقدی و یک میلیارد ریال هم خدماتی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رفیعی  ظهر شنبه در اولین جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی ابراز کرد: اجرای طرح ضیافت الهی، اجرای طرح کودکان آسمانی، اجرای طرح شکرانه سلامت و اجرای مناسبت های گوناگون طی سال جاری از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: اجرای طرح تلفن هوشمند با شماره 7728 ، راه اندازی پرداخت اینترنتی به حساب مشارکت های مردمی، اجرای طرح گلریزان و فصلی هم برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی استان از دیگر برنامه های مشا کت های مردمی اداره کل بهزیستی استان مرکزی طی سال جاری بشمار می رود.

رفیعی اظهار داشت: در سال گذشته 69 میلیارد ریال تعهد مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی بوده که از این میزان یک میلیارد ریال به صورت نقدی و 33 میلیارد ریال هم غیر نقدی تعهد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در دهه مهرورزی سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل با 40 درصد رشد مواجه بودیم و این در حالی است که در شکرانه سلامت سال گذشته نیز هزار و 308 نفر حضور داشتند.

15هزار پاکت فطریه در بین مردم توزیع می شود

وی ادامه داد: امسال 15 هزار پاکت فطریه توسط این نهاد در بین مردم توزیع می شود، ضمن اینکه در اراک به صورت مشارکتی با کمیته امداد امام خمینی (ره) 590 صندوق جمع آوری فطریه را زیر نظر فرمانداری برای جمع آوری فطریه قرار داده ایم.

رفیعی همچنین با اشاره به مشکل ساخت و تحویل 520 واحد مسکونی معلولین در مهاجران افزود: باید این واحدها با رفع مشکلاتشان به صورت 20 تایی ساخته و تحویل معلولین داده شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی هم در این جلسه گفت: باید جلسات مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی با داشتن برنامه و عمل به برنامه های قبلی برگزار شود.

مهدی زندوکیلی افزود: رفع مشکل مسکن معلولین باید در جلسه شورای مسکن استان و با حضور استاندار مرکزی بررسی شود.

وی همچنین در خصوص ازدیاد موسسات خیریه در استان مرکزی ابراز کرد: ساماندهی و قرار دادن کلیه موسسات خیریه در شبکه ای مخصوص می تواند از بروز مشکل در این زمینه جلوگیری نماید.

زندوکیلی عدم صدور مجوز جدید بر ای تشکیل موسسات خیریه را راهکار دیگری برای رفع این مشکل دانست و عنوان کرد: شناسایی موسسات خیریه و قرار دادن آنها در شبکه ای ویژه ، همچنین شناسایی افراد خیر و استفاده از آنها در این شبکه یکی از راهکارهای رفع مشکل ازدیاد موسسات خیریه در استان است.

وی همچنین با اشار ه به اینکه ما به بهزیستی اعتماد کامل داریم از مدیرکل بهزیستی استان مرکزی درخواست تا در جلسه بعدی گزارش مالی را از این نهاد در جلسه ارائه نماید.
 
 

کد خبر 2338680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha