۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲

ملکی:

ضعف و کمبود تحرکات جسمانی عامل 20 درصد بیماری های زنان استان مرکزی است

ضعف و کمبود تحرکات جسمانی عامل 20 درصد بیماری های زنان استان مرکزی است

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ضعف و کمبود تحرکات جسمانی عامل 20 درصد بیماری های زنان در این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ملکی ظهر یکشنبه در نشست شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی افزود: هم اکنون کمتر از هشت درصد بانوان استان مرکزی ورزش می کنند که این مهم نسبت به استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد انگیزه دربین بانوان کارمند برای حضور در ورزش همگانی تنها از عهده اداره کل ورزش و جوانان بر نمی آید بلکه مدیران و مسوولان دستگاه های دولتی باید در این خصوص ورود پیدا کرده و زمینه ورزش همگانی کارکنان زن خود را فراهم کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از آغاز طرح ورزش برای همه در استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح همزمان با استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان شرقی در پنج پارک و ورزشگاه استان مرکزی آغاز شده و تا 28 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: طرح ورزش برای همه، زیر نظر مستقیم فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و به استان های برتر جوایزی نیز اعطا می شود.

وی عنوان کرد: پارک های مادر، امیر کبیر، آزادی، شهدای گمنام و شهرصنعتی محل ورزش آقایان و مجموعه های ورزشی شهدای پنجم مرداد، امام خمینی(ره) و هپکو اراک محل ورزش بانوان در طرح ورزش برای همه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: تمامی هیئت های ورزشی استان مرکزی، دانشگاه های آزاد اسلامی و اراک و شهرداری کلانشهر اراک در این طرح با این اداره کل همکاری می کنند.

 افزایش ضریب نفوذ فعالیت های حرکتی

وی یادآوری کرد: افزایش ضریب نفوذ فعالیت های حرکتی، افزایش آگاهی از آثار فعالیت ها و حرکتهای ورزشی، ارایه یک الگوی فعالیت ورزشی مبتنی بر یافته های علمی، نهادینه کردن فعالیت ورزشی و حرکتی مفرح، ساماندهی اطلاعاتی در خصوص برنامه های ورزش همگانی و امکان شرکت همه مردم در فعالیت های ورزشی و حرکتی به منظور فراهم کردن فرصت های لازم مهمترین اهداف این طرح است.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به آثار مثبت، پایدار و مستمر فعالیت های ورزشی در سلامتی و تندرستی مردم و نقش بی بدیل آن در ایجاد نشاط و شادابی و تقویت روحیه جمع گرایی و تمرین تعاملات اجتماعی، طرح ورزش برای همه به صورت آزمایشی در شش استان کشور برگزار می شود.

ملکی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یکصد هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده در 456 هیات ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی هم دراین نشست گفت: بر اساس پژوهش های متخصصان، کارکنانی که به طور مداوم در طول روز ساعاتی را به ورزش اختصاص می دهند بازده کاری بالاتری دارند.

مدیران باید دقایقی را به ورزش کارکنان خود اختصاص دهند

وی افزود: مدیران و مسوولان دستگاه های دولتی و خصوصی باید دقایقی را در ساعات اولیه روز به ورزش کارکنان خود اختصاص دهند چرا که در این صورت شادابی ویژه ای در محل کار آنان حاکم می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه فرهنگ ورزش همگانی باید در بین آحاد جامعه به خصوص بانوان نهادینه شود، گفت: سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی باید در زمینه توسعه ورزش همگانی بانوان همکاری کنند چرا که برای رسیدن به این هدف به یک همت عالی و جمعی نیاز است.

وی اظهار کرد: نهادینه کردن ورزش همگانی در بین بانوان سلامتی، نشاط، شادمانی و گذراندن اوقات فراغت بانوان را به دنبال دارد و موجب توسعه تعاملات اجتماعی می شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: رسانه ها نیز باید در خصوص ارزش و اهمیت ورزش همگانی اطلاع رسانی کنند.

در دومین نشست شورای ورزش و همگانی استان مرکزی دو طرح دو طرح توسعه ورزش بانوان کارمند و طرح ورزش برای همه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به تصویب رسید.

در این نشست مصوب شد تا طرح ورزش برای همه بصورت پایلوت و همزمان با استانهای تهران، مازندران آذربیجان شرقی ، اصفهان و همدان از این هفته آغاز و تا 28 شهریور ماه ادامه داشته باشد.

تخصیص 500 میلیون ریال برای توسعه ورزش بانوان کارمند در پارک های آزادی، امیر کبیر، دانشجو و شهدای گمنام و طرح ورزش برای همه دو مصوبه این نشست بود.

 

کد خبر 2347130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha