۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

ملکی:

ورزش فرصت مناسبی برای شناسایی توانمندی‌های افراد است/ اجرای طرح ورزش برای همه در 6 پارک اراک

ورزش فرصت مناسبی برای شناسایی توانمندی‌های افراد است/ اجرای طرح ورزش برای همه در 6 پارک اراک

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه ورزش سبب ایجاد شور و نشاط در بین افراد می شود، گفت: ورزش فرصت مناسبی برای شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های افراد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ملکی ظهر دوشنبه در بازدید از طرح ورزش برای همه در پارک های شهدای گمنام و شهدای پنجم مرداد اراک، با اشاره به اینکه آغاز فعالیت روزانه با ورزش سبب بهبود سلامت جسمی و روانی در طول روز می شود، افزود: ورزش صبحگاهی توانایی و قدرت فعالیت های ذهنی همچون تمرکز و قدرت یادگیری را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه ورزش صبحگاهی در پارک ها و انجام گروهی سبب افزایش روحیه و نشاط اجتماعی می شود، گفت: ورزش سلامت جسم و روح انسان را به دنبال دارد و همه افراد باید به این مهم توجه کنند.

اجرای طرح ورزش برای همه تا پایان شهریور

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه طرح ورزش برای همه از مرداد ماه در اراک آغاز شد، اضافه کرد: این طرح به طور همزمان در شهرهای اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، همدان و اراک در حال اجرا است.

ملکی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 420 میلیون ریال است، اظهار کرد: پارک های مادر، امیر کبیر، آزادی، شهدای گمنام و شهرصنعتی محل ورزش آقایان و مجموعه های ورزشی شهدای پنجم مرداد، امام خمینی(ره) و هپکو اراک محل ورزش بانوان در طرح ورزش برای همه است.

وی هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن ورزش، ساماندهی اطلاعات عموم مردم درباره ورزش همگانی، توجه به آثار مثبت، پایدار و مستمر فعالیت های ورزشی در سلامتی و تندرستی مردم و نقش بی بدیل آن در ایجاد نشاط و شادابی و تقویت روحیه جمع گرایی و تمرین تعاملات اجتماعی، افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های حرکتی و ارائه یک الگوی ورزشی مبتنی بر یافته‌های علمی عنوان کرد.

برگزاری ورزش صبحگاهی از سال 82 در استان مرکزی

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه طرح ورزش صبحگاهی از سال 1382 در استان مرکزی آغاز شده است، تصریح کرد: طرح ورزش برای همه (ورزش صبحگاهی) به صورت پایلوت طی دو ماه همه روزه در شش پارک شهر اراک از ساعت 6 تا 8 صبح در حال اجرا است.

ملکی به طرح ورزش همگانی برای بانوان کارمند دولت نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیزهمزمان با طرح ورزش همگانی در پارک‌های آزادی، امیرکبیر، دانشجو، شهدای گمنام و شهر صنعتی شهر اراک برگزار می‌شود.

گفتنی است، 72 هزار ورزشکار سازمان یافته و 53 هزار ورزشکار سازمان یافته نشده در 456 هیات ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

کد خبر 2352422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha