۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۰

مدیرکل ورزش و جوانان مرکزی:

رعایت اخلاق، صیانت از ارزش‌های دینی موفقیت ورزشکاران را به دنبال دارد

رعایت اخلاق، صیانت از ارزش‌های دینی موفقیت ورزشکاران را به دنبال دارد

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: رعایت اخلاق، صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی توسط ورزشکاران رمز موفقیت در میادین ورزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ملکی، ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان جوان ضمن تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان برتر استان مرکزی، افزود: جوانان و نوجوانان ورزشکار با رعایت موازین اسلامی در همه میادین ورزشی حضور داشته و عزت و شکوه ایران اسلامی را در رشته های ورزشی مختلف به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه  حضور جوانان و نوجوانان در میادین ورزشی نشانه عزم ملی و غیرت مثال نزدنی پهلوانان ایران اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری بر ورزش پهلوانی و رعایت سجایای اخلاقی در میادین ورزشی تاکید بسیار داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ورزشکاران با رعایت موازین اسلامی و پیروزی در ورزش‌های مختلف و سطح گوناگون، بستر‌ساز بسط و گسترش انقلاب اسلامی در جوامع بشری هستند.

ملکی با تاکید بر اینکه اخلاق نیکو سبب انتقال فرهنگ ایرانیان و شگفتی‌های انقلاب اسلامی به جهانیان می‌شود، اظهار کرد: ورزشکاران با حضور در مسابقات جهانی و بین المللی می توانند پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانند.

وی بر تشویق فرزندان توسط خانواده ها به ورزش‌های ملی، بومی و محلی این مرز و بوم تاکید کرد و گفت: ورزش‌هایی همچون شنا، تیراندازی و سوارکاری ریشه در اسلام و مقدسات دینی مسلمانان داشته و پیامبر اکرم (ص) به پرداختن و آموزش به فرزندان به عنوان اولویت های مورد نیاز آنان تاکید داشتند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان ورزشکاران و کسب مقام برتر در جهان در رشته های ورزشی وزنه برداری، کشتی، باستانی و حتی ورزش های رزمی،  افزود: این مدال های رنگارنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران را در کشورهایی ضد نظام و ایران اسلامی به اهتزاز درآورده و سبب عزت و سربلندی ایران اسلامی شده است.

حضرت علی(ع) الگوی ورزشکاران

ملکی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) الگوی بی بدیل در ورزش های پهلوانی و زورخانه است، اضافه کرد: ورزشکاران در رشته های ورزشی مختلف نیز می توانند با الگوگیری از آن حضرت اخلاق و منش پهلانی را در خود تقویت کرده و در عرصه های ورزشی بدرخشند.

وی همچنین به نقش ورزش وکسب موفقیت در بخش های مختلف زندگی اشاره کرد و افزود: ورزش در علاوه بر سلامت روح و جسم سلامت جامعه، رفع معضلات اجتماعی چون اعتیاد، تقویت بنیان نظامی و دفاع مقدس، رشد و ارتقای سطح تولیدات داخلی و اقتصادی را به دنبال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ایجاد نشاط، شادابی و امید را از دیگر نتایج ورزش دانست و تصریح کرد: گرایش نوجوانان به ورزش های پهلوانی، روزخانه ای، ملی، بومی و محلی در هویت بخشی موثر بوده و سبب ترویج فرهنگ پهلوانی میان آنان می شود.

در این مراسم معاون آموزشی موسسه نسیم رحمت نیز گزارشی از فعالیت های این موسسه ارائه کرد.

کد خبر 2354159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha