۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰

ایل بیگی مطرح کرد:

اعتماد، احترام و حمایت در دستور کار سینمای جوان است

اعتماد، احترام و حمایت  در دستور کار سینمای جوان است

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در دوره مدیریت جدید سینمای جوان اعتماد، احترام و حمایت در دستور کار قرار دارد و زمینه پرورش هنرمندان خلاق و متعهد را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ایل بیگی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب افزود: امیدواریم برگزاری جشنو.اره فرصت مناسبی برای تعامل و انتقال باشد و ارتقای حوزه فیلم و عکس را به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص میزبانی استان افزود: برگزاری این جشنواره در زادگاه حضرت امام راحل، نه تنها به غنای جشنواره می‌افزاید بلکه برکات فراوانی برای ادامه راه و فعالیت‌های انجمن سینمای جوان به همراه خواهد داشت.

ایل بیگی گفت: هم نشینی شهر اراک با شهر خمین، فرصتی است تا فیلمسازان به نسبت جوان به بهانه این جشنواره زادگاه امام را دیده و با فضایی که معمار انقلاب در آن زیسته آشنا شوند و باور کنند اگر در شهرستانی کوچک باشند و پار بر روی خشت کوچک بگذارد می تواند به آفتابی جهانگیر تبدیل شود.

وی گفت: نیمه شدن جشنواره ها باعث رشد و بالندگی و تنوع تولید می شود و جشنواره هدف سنجش میزان مطلوبت آموزش و تولید را بهمراه دارد.

ایل بیگی تاکید کرد: دو فرآیند آموزش و تولید  بعنوان دو رکن در انجمن طراحی تا خروجی ها دارای محتوا، جذاب و خلاق خواهد بود که در این جشنواره مشاهده خواهد شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران یادآور شد: طی چند سال گذشته انجمن سینمای جوانان ایران، پشتوانه خوبی برای سینمای کشورمان بوده است و بسیاری از فیلمسازان خوب کشورمان، امروز از دل آموزش‌های انجمن سینمای جوان پرورش یافته و از طریق این انجمن شناسایی، حمایت و به جامعه سینمای کشور معرفی شده‌اند.

ایل‌بیگی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بسیار خوب با حضور اساتید مختلف در حوزه فیلم، فیلمنامه و عکس در این جشنواره، این کارگاه ها را فرصت مناسبی برای یادگیری نکات جدید برای هنرمندان دانست.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره جوایز را افزایش داده‌ایم تا رغبت بیشتری از سوی هنرمندان برای شرکت وجود داشته باشد، گفت: یکی از ویژگی‌های جشنواره منطقه‌ای در بخش فیلم این است که فیلم‌های برتر بخش فیلم مستند، داستانی، پویانمایی، تجربی و فیلم برتر جشنواره به طور مستقیم به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: سرزمین ایران از دیرباز مهد هنر و خاستگاه هنرمندانی بوده است که شهرت جهانی داشته  و آثار ماندگار و پرارزشی رابه جامعه بشری عرضه کرده اند.

حسین شاکری افزود: پایگاه هنر در کشور ما به حدی استوار است که اصحاب هنر را در مواجهه با موضوعات و سبک های نوین هنری قابلیت و توانمندی های خود را به شایستگی در سطح بین الملل مطرح کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را مکلف می داند تا زمینه های توسعه و رشد هنر و بویژه هنرهای ارزشمند عکاسی و سینماگری را فراهم آورد.

در ادامه این مراسم از سه پیشکسوت سینمای استان مرکزی محمود زنده نام، سامان سالور و پناه برخدا رضایی که کار خود را از سینمای جوان آغاز کردند تقدیر شد و آثار آن ها به نمایش گذاشته شد. فیلم کوتاه " نقشینه" از محمود زنده نام، " قربانی" از پناه برخدا رضایی و  " باد گیسوانت را شانه خواهد زد" از سامان سالور پخش شد.

افتتاح نمایشگاه عکس و تقدیر و نمایش آثار هنرمندان برجسته استان

همچنین پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب با افتتاح نمایشگاه عکس و تقدیر و نمایش آثار هنرمندان برجسته استان آغاز شد. در این نمایشگاه عکس49 تک عکس و یک مجموعه با پنج عکس از 35 عکاس به نمایش گذاشته شده شد.

آثار عکاسان آذربایجان غربی با 22 عکس، مرکزی 16 عکس، کردستان هفت عکس، فارس پنج عکس، زنجان و گیلان با دو قطعه عکس با داوری نوشین وفادار، مهدی وثوق نیا و حسن غفاری برای رقابت در این جشنواره معرفی شدند.

«آرین دباغ رضائیه» با عکس تورانداز بندرانزلی،« امیر قادری » از اراک، «پرویز عباسی» با عکس عیدقربان از دهگلان،« توفیق امامی» با دو عکس اورامان و پرواز در برف از مریوان، «جابر غلامی » با یک عکس از شهر اراک، «جعفر بزارپور» با یک عکس از ارومیه، «جمشید فرج‌وند فردا» با عکس سفر از شهر بیجار، «جواد عسکر اوغلی» با دو عکس توفان و دور از مرکز در میدان از ارومیه، «حامد صفایی» با عکس افق از شیراز، " حسن دهقان دوست با یک عکس از ارومیه،« رضا صداقه مسکن صدیق» با دو عکس از ارومیه، «روح الله صالحی» با دو عکس خطوط و سبز از اراک، «زهرا قدیری » با دو عکس بادبادک و آتیش از اراک، « سعیدرضا مقصودی» با عکس سورئال از شازند، «سیاوش نیک‌فر» با  عکس قاب از اراک، «سیدمحمد صادق حسینی» با سه عکس دنیای کودکی، خاطرات، نشاط از شیراز، « سیدمحمود اریب » با  عکس بازی از رشت، «سیدمهرداد شریفی » با عکس پیرمراد آباد از اراک، «عادل عزیزی» با دو عکس شام غریبان و شکیبایی از اراک، علی کریمی با  عکس از شهر اراک، «عمران اشرلو» با دو عکس در امتداد ابرها و در راه زندگی از بیجار، « قاسم فتحی» با دو عکس سرپناه و یادگاری از ارومیه، « مجتبی اسماعیل‌زاده» با عکس راننده اتوبوس از ارومیه، «محمد کاظمی» با یک عکس از ارومیه، «محمد مستوفی» با یک عکس از ارومیه، «محمد نادری » با عکس تالاب میقان از اراک، «مرضیه محمدمیری» با عکس مهمان ناخوانده از شیراز، «مهدی سعادت» با دو عکس نور  و طلوع از ارومیه، «مهدی عبدلی» با عکس دریاچه  از ارومیه، «مهسا امیری» با عکس اعتیاد  از اراک، «ناصر محمدی» با دو عکس از زنجان، « نوید عزیزی» با دو عکس از ارومیه و «ئاریز قادری» با عکس جدایی  از سنندج و «حسن دهقاندوست» با یک عکس و یک مجموعه عکس از ارومیه به بخش مسابقه این رویداد فرهنگی و هنری راه یافته‌اند.

در سانس اول روز اول این جشنواره فیلم های دایره های رنگی  به کارگردانی بهاره رستمی از اراک، همه آنچه که من دارم به کارگردانی محمدعلی یزدان پرست از اراک، آپارتمان مورچه ها به کارگردانی توفیق امانی از مریوان، آخرین موسیقی شنیده نمی شود به کارگردانی هادی احمدی از بانه، لبخند هب کارگردانی مصطفی کشاورز سالکویه از لنگرود و آتا به کارگردانی فرشاد فاضلی مقدم، فراز آهنین ازآستارا، در سانس دوم این روز فیلم های P.T.S.D11 به کارگردانی احسان همتی از  شیراز، وه زه بان به کارگردانی پرویز رستمی از سرو آباد، 1765 به کارگردانی از اراک، منهای اکسیژن ( منهای او دو) به کارگردانی ساجده قدیری از اراک، غار2014 به کاررگدانی محمدعلی هاشم پور از بابل، ناچاری به کارگردانی ایمان حسن زاده از شیراز و در سانس سوم فیلم های  بوی باروت به کاررگدانی فرشید عبدی از  سنندج، هفتاد و سه سالگی /به کارگردانی مهدی شاهسواری از اراک، دیوار به کارگردانی فریده نادری از سنندج، یازده بهع کارگردانی علیرضا سلطانی از زنجان، خاکستر و باد به کارگردانی زانیار عزیزی از سنندج و من تهرانی بودم به کارگردانی سجاد ایمانی از نورآباد ممسنی است.

کد خبر 2356503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha