۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰

به‌مناسبت هفته دولت؛

عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن بوشهر آغاز شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن بوشهر در ادامه برنامه‌های هفته دولت در استان بوشهر، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار بوشهر صبح چهارشنبه در این آئین با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی برای توسعه مناطق مختلف در شهرها و روستاهای کشور صورت گرفته است و دولت از همه توان و ظرفیت‌ها برای توسعه مناطق مختلف کشور استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اتتاح و بهره‌برداری از 285 پروژه مهم در استان بوشهر در هفته دولت، بیان داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه استان و افزایش رضایت‌مندی مردم خواهد داشت.

استاندار بوشهر بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: در استان بوشهر باید بخش خصوصی و حضور سرمایه گزاران را با جدیت دنبال کنیم و به دنبال حمایت از بخش خصوصی و تسهیل در حضور بخش خصوصی باشیم.

کمبودهای منابع آبی در استان بوشهر

وی در ادامه با اشاره به کمبودهای منابع آبی در استان بوشهر، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تلاش‌های بسیار زیادی را برای توسعه زیرساخت‌ها و منابع ابی برای رفع مشکلات آب در استان داشته است که باید از این خدمات تقدیر کنیم.

سالاری تامین آب آشامیدنی را به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم استان بوشهر مطرح کرد و ادامه داد: اجرای تاسیسات آب شیرین کن بوشهر نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر خواهد داشت.

وی خواستار حمایت مدیران آب و فاضلاب استان بوشهر برای حمایت از اجرای تاسیسات آب شیرین کن بوشهر شد و خاطرنشان ساخت: استانداری بوشهر نیز به منظور تسریع در اجرای این تاسیسات حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری 420 میلیارد ریالی ساخت تاسیسات آب شیرین کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: استان بوشهر در حال حاضر در زمینه تامین آب مورد نیاز با بحران روبرو است و لازم است که ظرفیت‌های تامین آب را در استان افزایش دهیم که تامین اب از دریا یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در این زمینه است.

کیقباد یاکیده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی تاسیسات آب‌شیرین‌کن در دو نقطه استان بوشهر، تصریح کرد: این تاسیسات در بندر کنگان و بندر بوشهر با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی در ادامه به روند شیرین‌سازی اب دریا و قابل مصرف کردن آن اشاره کرد و افزود: همه امور مهندسی طراحی، خرید، اجرا، نصب، راه اندازی و بهره برداری توسط بخش خصوصی انجام می شود.

تولید 10 هزار مترمکعب آب در طول هر شبانه روز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تاسیسات آب شیرین کن بوشهر طی مدت یک سال و نیم انجام خواهد شد که امیدواریم شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 420 میلیارد ریالی برای ساخت تاسیسات آب شیرین کن بوشهر، اذعان داشت: این تاسیسات در زمینی به مساحت یک هکتار در ساحل شهر بوشهر اجرا می‌شود.

یاکیده از تولید 10 هزار مترمکعب آب در طول هر شبانه روز توسط این تاسیسات خبر داد و بیان داشت: بخش خصوصی 15 سال آب را در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار خواهد داد.

کد خبر 2358744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha