۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴

براتیان:

60 درصد دستگاه‌های حمل و نقل درون شهری بجنورد فرسوده‌اند

60 درصد دستگاه‌های حمل و نقل درون شهری بجنورد فرسوده‌اند

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد گفت: 60 درصد دستگاه‌های حمل و نقل درون شهری کهنه و فرسوده شده‌اند که تعمیر و نگهداری آن هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

روح‌الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون 67 دستگاه اتوبوس خط واحد روزانه بین 40 تا 60 هزار مسافر را در درون شهر بجنورد جابجا می‌کند که 40 دستگاه آن کهنه و فرسوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، حدود 30 درصد شهروندان بجنوردی از خدمات حمل و نقل درون شهری استفاده می‌کنند.

شهردار بجنورد اظهار با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری در بجنورد تصریح کرد: برای جابجایی قریب به 60 هزار مسافر در روز نیازمند خرید 50 دستگاه اتوبوس جدید هستیم.

وی اظهار داشت: مقرر شده است تا 30 دستگاه اتوبوس جدید برای خروج اتوبوس های فرسوده از ناوگان حمل و نقل ، طی سال آینده خریداری شود.

براتیان با بیان این که قیمت هر دستگاه اتوبوس هم اکنون چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است، ادامه داد: از این میزان سه میلیارد ریال از طریق دولت و یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از سوی شهرداری بجنورد پرداخت می شود.

شهردار بجنورد گفت: از سال آینده به ترتیب استان‌های کشور در لیست خرید و تحویل اتوبوس‌های جدید از کارخانه سازنده آن قرار می گیرند.

براتیان با اشاره به اینکه 67 دستگاه اتوبوس از مهر ماه امسال با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای جابجایی مردم آماده شده است، اظهار داشت: برای تعمیر و نوسازی اتوبوس های فرسوده،  بالغ بر 2میلیارد و 600 میلیون ریال در شهریورماه جاری هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر بجنورد با جمعیت 210 هزار نفر توسط سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می‌شود.

کد خبر 2376062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha